  • 1. Data: 2009-07-24 11:05:36
    Temat: Odpowiedzialnośc kursanta+uchylenie prawomocnego mandatu na wniosek organu, który zastosował mandat
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    W tym artykule:
    http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
    090627/REGION/74506698
    i innych dotyczących tego zdarzenia (linki pod ww. artykułem) opisana
    jest sytuacja w której Policja ukarała grzywną w drodze mandatu karnego
    kursantkę zdającą egzamin na prawo jazdy. Z informacji zawartych w tych
    artykułach wynika, że dziewczyna mandat przyjęła. Po interwencji 2
    posłów, wiceministra, gazety itd. Policja stwierdza cyt. "Od komendanta
    miejskiego w Toruniu otrzymał [ojciec dziewczyny] niedawno pismo, w
    którym ten broni swych podwładnych - twierdzi, że działali zgodnie z
    prawem. Jednocześnie komendant przesłał sprawę mandatu po rozpatrzenia
    sądowi grodzkiemu".

    Pytanie:
    1. Czy jest jakiś tryb pozwalający na uchylenie prawomocnego mandatu
    karnego oprócz tego wymienionego w art. 101 kpw?

    Jeśli takie trybu nie ma to wydaje mi się, że Komendant Miejski z
    Torunia wystosował tajkie pismo, żeby "zamknąć papy" dziennikarzom i
    rodzinie kursantki przy czym doskonale wie, że Sąd nie będzie miał
    żadnych podstaw do uchylenia kary.

  • 2. Data: 2009-07-24 11:15:45
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Tutaj jeszcze interpelacja wraz z odpowiedzią:

    http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/2df80fe4116b3f62c12
    573be003cb40d/e32fbd5a1b426d0bc12575c5003cff93?OpenD
    ocument

  • 3. Data: 2009-07-25 09:25:21
    Od: kimbus <k...@g...com>

    wombi pisze:

    > Pytanie:
    > 1. Czy jest jakiś tryb pozwalający na uchylenie prawomocnego mandatu
    > karnego oprócz tego wymienionego w art. 101 kpw?

    Nie ma.

  • 4. Data: 2009-07-25 20:19:07
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@u...to.onet.eu> napisał w wiadomości

    > Pytanie:
    > 1. Czy jest jakiś tryb pozwalający na uchylenie prawomocnego mandatu
    > karnego oprócz tego wymienionego w art. 101 kpw?

    Nie ma. I wbrew idiotycznemu tytułowi artykułu, "bohaterka dramatu" mandat
    zapłaci. Dziennikarzyna ma problem z czytaniem ze zozumieniem.

    --
    Pzdr
    Leszek