  • 1. Data: 2004-07-11 22:00:35
    Temat: Ubezwłasnowolnienie
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[antyspam]interia.pl>

    No własnie.
    Nadal mam problem, jak odróżnić formalnie (!!!) osobę ubezwłasnowolnioną ?
    Przecież nie zawsze po wygladzie widać, ze ktoś może być ubezwłasnowolniony,
    wygląd jedynie moze sugerować, że człek jest ubezwłasnowolniony.

    Przykładowo, przychodzi taki ubezwłasnowolniony i podpisuje w banku umowę o
    kredyt.
    Wiem, że umowa zawarta przez ubezwłasnowolnionego jest z mocy prawa nie
    ważna, ale czasem może się przecież tak zdarzyć że przyjdzie
    ubezwłasnowolniony zawrze jakąś umowę i co z tego, ze umowa bedzie nie
    wazna, jesli narobi jakichś szkód ?

    Kupi taki ubezwłasnowolniony samochód czy mieszkanie i co z tego, że umowa
    jest nie ważna, jeśli aby to stwierdzić to trzeba przeprowadzić cały korowód
    biurokratyczny, a może nie trzeba ?
    Jak to jest z tymi ubezwłasnowolnionymi ????

    Brzydkie określenie, ajk jak są oznakowani ubezwłasnowolnieni ? Czy może
    mają inny wzór dowodu osobistego ?
    A może jest jakiś rejestr ubezwłasnowolnionych ?

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 2. Data: 2004-07-12 05:58:13
    Temat: Re: Ubezwłasnowolnienie
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy" <kw1618@[antyspam]interia.pl>
    napisał(a)
    w news'ie: news:7MiIc.45025$Q74.23787@news.chello.at

> [...]
    > ubezwłasnowolnioną ? Przecież nie zawsze po wygladzie widać, ze ktoś
    > może być ubezwłasnowolniony, wygląd jedynie moze sugerować, że człek

    Nie odróżnisz bo nie ma żadnej różnicy pomiędzy
    ludźmi ubezwłasnowolnionymi, a "zwykłymi".
    Mimo, że ktoś, wg. Ciebie, wygląda na osobę
    która powinna(?)_może być ubezwłasnowolniona
    wcale taką nie musi być. To zależy od opiekunów
    tej osoby.

    > [...................]
    > Wiem, że umowa zawarta przez ubezwłasnowolnionego jest z mocy prawa nie
    > ważna, ale czasem może się przecież tak zdarzyć że przyjdzie

    Ciekawi mnie skąd to wiesz.? ;-)
    A kto Ci powiedział, że taka osoba nie może otworzyć
    rachunku bankowego.? Trzeba rozróżniać_oddzielać
    zdolność do czynności prawnych od zdolność prawnnej.
    Osoba nawet całkowicie ubezwłasnowolniona może być
    stroną umowy i także umowy o prowadzenie rachunku
    bankowego. (Art 8 KC i art 49 59 PB)

    > [.....................]
    > Brzydkie określenie, ajk jak są oznakowani ubezwłasnowolnieni ? Czy może
    > mają inny wzór dowodu osobistego ?
    > A może jest jakiś rejestr ubezwłasnowolnionych ?

    Fakt, brzydkie, a nawet bardzo brzydkie. Widzę, że masz
    ciągoty do znakowania tych ludzi. Niemcy czasie okupacji
    kazali żydom nosić gwiazdy Dawida. W obozach koncentracyjnych
    znakowali ludzi wytatuowanymi numerami, ale na szczęście
    czasy znakowania już minęły i nie odniesiesz sukcesu na tym
    polu. ;-)
    Jest gdzieś jakiś rejestr. Np. osoba ubezwłasnowolniona
    nie może brać udziału w głosowaniach. (np. do sejmu)
    Oczywiście komisja nie wie dlaczego danej osoby nie ma
    na liście wyborczej, ale ktoś kto tę listę sporządzał miał
    jakieś źródło i tej osoby na liście nie umieścił.

    > Załączam pozdrowienia i życzenia powodzenia
    > Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    > http://kw1618.w.interia.pl

    Mógłbyś się wreszcie zmobilizować i skonfigurować
    (zadeklarować kodowanie) swój czytnik - http://tinyurl.com/p5nb
    a ten sig_pozdrowienia umieść *pod delimiterem*

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K [Białystok-Śródmieście] ROTFL

  • 3. Data: 2004-07-12 16:01:35
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > znakowali ludzi wytatuowanymi numerami, ale na szczęście
    > czasy znakowania już minęły i nie odniesiesz sukcesu na tym

    Nie trzeba tych osób znakować. Wystarczyła by odpowiednia wzmianka w
    dowodzie osobistym moim zdaniem.

  • 4. Data: 2004-07-12 16:45:02
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:ccuckg$4oo$1@news.onet.pl

    > [..........................]
    > Nie trzeba tych osób znakować. Wystarczyła by odpowiednia wzmianka w
    > dowodzie osobistym moim zdaniem.

    Ja użyłem słownictwa "Krzysztofa". Wyjaśnij mi
    do czego_po co miałaby być ta "wzmianka w
    dowodzie".? Rozumiem, że ma przed czymś
    kogoś uchronić, a kogo i przed czym.?

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Wszystko co kradzione to czysty zysk."

  • 5. Data: 2004-07-12 22:51:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ja użyłem słownictwa "Krzysztofa". Wyjaśnij mi
    > do czego_po co miałaby być ta "wzmianka w
    > dowodzie".? Rozumiem, że ma przed czymś
    > kogoś uchronić, a kogo i przed czym.?

    Zawarcie umowy z osobą niepoczytalną może (choć oczywiście nie musi) rodzić
    pewne komplikacje prawne. Zwłaszcza, jak w wyniku umowy stajesz się
    wierzycielem takiej osoby.

  • 6. Data: 2004-07-13 05:51:22
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[antyspam]interia.pl>

    > Zawarcie umowy z osobą niepoczytalną może (choć oczywiście nie musi)
    rodzić
    > pewne komplikacje prawne. Zwłaszcza, jak w wyniku umowy stajesz się
    > wierzycielem takiej osoby.

    I dlatego właśnie taka osoba powinna być odróżnialna zanim cokolwiek
    podpisze, co zgodnie z ustanowionym prawem będzie umową nieważną (art. 12-14
    kc).

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl/popr_form_pyt_i_odp.htm

  • 7. Data: 2004-07-13 05:57:34
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    w news'ie: news:uLKIc.59731$Q74.52212@news.chello.at

    > [.........................]
    > I dlatego właśnie taka osoba powinna być odróżnialna zanim cokolwiek
    > [....................]

    Zmuszasz mnie do złośliwości - Ty także " *się odróżniasz* "
    od innych użytkowników grupy - nadal złośliwie nie używasz
    delimitera i nadal brak deklaracji kodowania w Twoim OE.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Bądź uroczy dla swoich wrogów - nic ich bardziej nie złości."

  • 8. Data: 2004-07-13 11:09:30
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

> [...]
    > znakowali ludzi wytatuowanymi numerami, ale na szczęście
    > czasy znakowania już minęły i nie odniesiesz sukcesu na tym

    A teraz państawo znakuje Cię:
    - na dzień dobry dostajesz pesel
    - później NIP (Jeszcze sam zabiegasz o takie znakowanie)
    - jakbyś chciał otworzyć firmę, to grozi Ci podbicie regonem ;)
    - jakbyś chciał studiować to też Cię oznaczą jakimś numerkiem

    Czyżbyśmy żyli w jednym wielkim obozie koncentracyjnym? ;P

    pozdrawiam
    Alek

  • 9. Data: 2004-07-13 12:02:19
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Alek" <a...@A...onet.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cd0g71$giq$1@news.onet.pl

> [...]
    > - jakbyś chciał otworzyć firmę, to grozi Ci podbicie regonem ;)
    > - jakbyś chciał studiować to też Cię oznaczą jakimś numerkiem

    To, że posiadasz "Pesel, "NIP' itp. nie wyróżnia Cię w tłumie,
    ale gdybś miał wytatuowany na czole wielki_czerwony_wykrzyknik
    to chyba byś się "rzucał w oczy".?

    > Czyżbyśmy żyli w jednym wielkim obozie koncentracyjnym? ;P

    Nie przesadzaj. ;-)

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Każdy kij ma dwa końce, ale proca ma trzy."

  • 10. Data: 2004-07-13 18:06:22
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

> [...]
    > To, że posiadasz "Pesel, "NIP' itp. nie wyróżnia Cię w tłumie,
    > ale gdybś miał wytatuowany na czole wielki_czerwony_wykrzyknik

    Propozycja Roberta Tomasika nie jest tak drastyczna. Ale zawsze można
    w drugą stronę.... Wydawać zaświadczenia o nieubezwłasnowolnieniu (tak
    jak o niekaralności). Ile urzędników by nam przybyło do utrzymania ;)

    A jak spojrzysz na tłum jako mieszkańców Ziemi, to już wyróżnia ;)

    pozdrawiam
    Alek