  • 1. Data: 2012-12-05 23:36:46
    Temat: Tworzenie bazy danych z publikacji - prawo autorskie?
    Od: b...@g...com

    Witam,
    mam pytanie - w ramach mojej pracy badawczej- jeżeli chciałbym obcojęzyczne
    publikacje bedące pewnymi zbiorami danych wrzucić w całości w excela i badać pod
    katem roznych prawidlowosci, a potem to docelowo opublikować, to czy nie naruszę w
    ten sposob prawa autorskiego? Czy ma tu zastosowanie dozwolony uzytek prywatny?
    Oczywiscie na ksiązce (w formie elektronicznej) jest formulka ze wszelkie prawa
    zastrzezone i do wszelkich dzialan wymagana jest zgoda wydawcy...

    Z góry dzieki za odpowiedź!!!

    RK

  • 2. Data: 2012-12-06 00:03:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Dec 2012, b...@g...com wrote:

    > Witam,

    Ja też.
    Ale maila napisałeś w jednej linijce :]

> [...]
    > pod katem roznych prawidlowosci, a potem to docelowo opublikować,
    > to czy nie naruszę w ten sposob prawa autorskiego?

    Zakładam że grafik i innych elementów "twórczych" nie zamierzasz
    kopiować. Tudzież tego, że autor wyniki opisał tak że mają
    rym i rytm (znaczy tworzą wiersz ;))
    W takim przypadku prawo autorskie wchodzi *oprócz* tego
    co niżej.

    Przecież w tym (znaczy w wynikach przetworzenia) nic "autorskiego"
    nie widać.
    No chyba że zarzucasz autorom wyssanie danych z palca i wyczytanie
    z zalanego sufitu, to przepraszam :D

    Ja bym się martwił prawem o ochronie baz danych.

    Bębnienie w massmediach w prawo autorskie (wyłącznie) powoduje chyba
    pewne skrzywienie perspektywy :), a ochrona praw intelektualnych
    wcale nie ogranicza się do PA!

    > Czy ma tu zastosowanie dozwolony uzytek prywatny?

    Dotyczy wyłącznie *nieelektronicznych* baz danych.
    Sprawdź ustawie (link niżej), art.8.1.1
    Tak zupełnie na boku - co to jest mapa? :D

    > Oczywiscie na ksiązce (w formie elektronicznej) jest formulka
    > ze wszelkie prawa zastrzezone

    W .pl (a chyba całej .ue) nie ma "mocy koniecznej", znaczy jak jej
    nie ma to wiele nie zmienia.

    > Z góry dzieki za odpowiedź!!!

    Na początek to:

    1402

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-12-06 00:34:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    b...@g...com wrote:
    > jeżeli chciałbym obcojęzyczne publikacje bedące pewnymi zbiorami danych wrzucić w
    całości w excela i badać pod katem roznych prawidlowosci,

    to znaczy co bys chcial zrobic?