  • 1. Data: 2006-02-12 06:56:44
    Temat: Troche prawa niemieckiego
    Od: "Pawel Rutkowski" <r...@m...com.pl>

    Witam,

    Niestety sie w to wladowalem:
    http://www.bezpiecznapolska.pl/polskirejestrinternet
    owy, czy w związku z tym
    jest mi ktos w stanie pomoc co mowi ponizsza tresc:

    Zumindest das Ergebnis der kollegialitären Diskussion hier im Law-Blog war,
    dass die so zustande gekommenen Verträge wohl zumindest wegen Täuschung nach
    § 123 BGB anfechtbar wären: das Formular ist nach unserer Auffassung
    irreführend gestaltet. Mit einiger juristischer Phantasie mag man sich auch
    Gedanken über das Verhältnis von Leistung und Gegenleistung unter dem
    Gesichtspunkt der Sittenwidrigkeit oder der AGB-rechtlichen Überprüfbarkeit
    der Klauselgestaltungen i.E. machen. Entsprechende Urteile sind uns derzeit
    allerdings nicht bekannt.

    --
    Pawel Rutkowski

  • 2. Data: 2006-02-12 09:56:16
    Temat: Re: Troche prawa niemieckiego
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Pawel Rutkowski" <r...@m...com.pl> napisał w
    wiadomości news:dsmm7u$grj$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Niestety sie w to wladowalem:
    > http://www.bezpiecznapolska.pl/polskirejestrinternet
    owy, czy w związku z
    > tym jest mi ktos w stanie pomoc co mowi ponizsza tresc:

    Przeczytaj mój wątek.
    http://tinyurl.com/d9xcl
    To ta sama sytuacja.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 3. Data: 2006-02-12 11:05:42
    Od: "Pawel Rutkowski" <r...@m...com.pl>

    Nie, to podobna sytuacja. Ty wypelniales formularz w jezyki obcym i to jest
    lamanie prawa(taka umowa nie jest wazna), w polsce obowiązuje język polski.
    Moj formularz byl juz w jezyku polskim.

    Probowalem ci wyslac na priv artykul z gazety ale twoj priv nie dziala,
    listy z l...@w...pl sie odbily.

    Pawel Rutkowski

  • 4. Data: 2006-02-12 11:56:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Pawel Rutkowski [###r...@m...com.pl.###] napisał:
    > Witam,
    > Niestety sie w to wladowalem:
    > http://www.bezpiecznapolska.pl/polskirejestrinternet
    owy,

    A co to jest TO, bo mnie wychodzi coś takiego:

    Przepraszamy...Element który chciałeś pobrać nie istnieje na serwerze
    lub nie może być odszukany.
    Sprawdź proszę czy wpisałeś poprawny adres strony lub użyj funkcji
    'Szukaj' by znaleźć interesujący Cię element. Jeśli jesteś pewny że
    podany adres jest poprawny, ale wciąż napotykasz się na błąd, wyślij
    proszę mail do administratora serwisu.
    r...@b...pl Dziękujemy.

  • 5. Data: 2006-02-12 12:19:40
    Od: "Pawel Rutkowski" <r...@m...com.pl>

    > A co to jest TO, bo mnie wychodzi coś takiego:

    1/07 Polski Rejestr Internetowy
    "Polski Rejestr Internetowy", czy to prawda czy kolejny przekręt? Do
    Redakcji wpłynął list zawierający coś w rodzaju ankiety do wypełnienia,
    ewentualnego poprawienia i podpisania. Nadawca, "Polski Rejestr Internetowy"
    z siedzibą prawdopodobnie w Niemczech prosi o odesłanie wypełnionej ankiety
    w dołączonej kopercie. Jest to warunek, że Rejestr Internetowy będzie
    zawierał najbardziej aktualne dane. Następną informacją jest to, że bez
    względu na brak odpowiedzi i tak będą wykonane aktualizacje.
    Jeżeli ankieta zostanie wypełniona i podpisana, to "Polski Rejestr
    Internetowy" przyśle fakturę na 850 euro za okres roku, i tak będzie przez 3
    lata, czyli łącznie koszt wyniesie 2550 euro.
    Pragnę zwrócić uwagę na pewien fakt, nadesłana ankieta jest częściowo
    wypełniona, wpisany jest adres strony internetowej oraz branża. W przypadku
    adresu strony wpisano: "www.bezpiecznapolska.pl", w adresie
    korespondencyjnym: "Redakcja BezpiecznaPolska.pl", a w branży: "działalność
    związana z informatyką", czyżby celowo, aby zmusić do wysłania poprawionej
    ankiety? Zastanawiające jest to, że nadawca ankiety posiadał dane Redakcji,
    powinien wiedzieć czym i jakimi sprawami się zajmuje.

    Odnoszę wrażenie, że celowo wpisano błędną branżę, aby w ankiecie wprowadzić
    poprawki i im odesłać. To znów automatycznie powoduje otrzymanie zwrotnie
    faktury.
    Moim zdaniem jest to zwykłe szukanie przysłowiowego "jelenia". Niezadowoleni
    mogą zakładać sprawy sądowe ale niestety w Niemczech, czyli w sądach
    niemieckich, w tym przypadku w Hamburgu. Nadawca w instrukcji wyraźnie
    zaznaczył: "wyłączną jurysdykcję mają sądy właściwe dla siedziby
    wydawnictwo. Kogo będzie na to stać?

    Wszystkich, którzy otrzymają taką przesyłkę przestrzegam i proszę, czytajcie
    dokładnie wszystkie fragmenty tej ankiety, czytajcie szczególnie informacje
    pisane drobnym drukiem.
    Obawiam się, że znów ogromna ilość ludzi zostanie naciągnięta na kasę.

    Marek Komorowski

  • 6. Data: 2006-02-12 12:59:25
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Pawel pisze:

> [...]

    > jest mi ktos w stanie pomoc co mowi ponizsza tresc:

    > Zumindest das Ergebnis der kollegialitären Diskussion hier im [..]

    "We wspolnej dyskusji na law-blogu doszlismy przynajmniej do tego, ze tak
    zawarte umowy moga byc z pewnoscia zakwestionowane co najmniej w oparciu o
    przepisy o podstepie - 123 bgb. Naszym zdaniem ksztalt formularza wprowadza
    w blad. Moznaby tez sie zastanawiac nad relacja pomiedzy swiadczeniami
    wzajemnymi z punktu widzenia zgodnosci z dobrymi obyczajami lub
    dopuszczalnosci zastosowania we wzorcu poszczegolnych klauzul umownych.
    Obecnie jednak nie jest nam znane orzecznictwo w tym zakresie."

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 7. Data: 2006-02-12 13:07:31
    Od: "Pawel Rutkowski" <r...@m...com.pl>

> [...]
    >umownych.
    >Obecnie jednak nie jest nam znane orzecznictwo w tym zakresie."

    Dzieki
    Pawel