  • 91. Data: 2022-01-31 22:43:33
    Temat: Re: Testy na covid w pracy [O "wyższości" szczepień na kowid nad szczepieniami na grypę]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2022 22:24:18 +0100, Shrek wrote:

    > To też nowa ciekawostka - choroba bezobjawowa.

    No widzisz jakie te wirusy - zakazenie mozna stwierdzic,
    a innych objawow nie ma.

    Ale czy taka nowa ciekawostka ... chyba wiele chorob bywalo
    bezobjawowych ... na poczatkowym etapie.
    Nowotwory, AIDS, czy nawet takie nadcisnienie, cukrzyca - objawy są,
    ale wykrywalne trudniej.

    J.

  • 92. Data: 2022-01-31 22:53:27
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F napisał(a) :

    > No widzisz jakie te wirusy - zakazenie mozna stwierdzic,
    > a innych objawow nie ma.
    >
    > Ale czy taka nowa ciekawostka ... chyba wiele chorob bywalo
    > bezobjawowych ... na poczatkowym etapie.

    Wszak pisałem już nie tak dawno w jakimś wątku, że 90% ludzi ma
    wirusa opryszczki. A ilu ludzi widujemy z nią? Czyli de facto,
    zgodnie z terminologią ze starego porządku świata, ilu jest chorych?
    1%, 0,1%?
    Te 90% to właśnie też, wg nowomowy, "chorzy bezobjawowo".

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 93. Data: 2022-02-01 01:31:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-31, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > 1%, 0,1%?
    > Te 90% to właśnie też, wg nowomowy, "chorzy bezobjawowo".

    Raczej nie. Chory to chory - coś się jednak dzieje niekorzystnego z
    organizmem (innego niż sama obecność wirusa), tylko nie widać tego np.
    bez specjalistycznych badań.
    Chyba lepszym przykładem jest wirus półpaśca, którego można sobie mieć i
    latami nic, a jak się nadarzy okazja to sru, namnaża i rozwijają się objawy.

    Z kowidem tę bezobjawowość rozumiem tak, że objawy są na ogół tak słabe,
    że się ich nie zauważa. Jakieś lekkie zmęcznie, które może być z wielu
    innych powodów, bardziej mokro w nosie, odrobinę wyższa temperatura, i
    parę innych.

    Ciekawiej jest z takim HPV.

    --
    Marcin

  • 94. Data: 2022-02-01 06:36:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.01.2022 o 22:43, J.F pisze:

    > No widzisz jakie te wirusy - zakazenie mozna stwierdzic,
    > a innych objawow nie ma.

    No widzisz. I kiedyś żeby była choroba to były potrzebne objawy. A teraz
    test wykryje chgw co i już jesteś chory:P Wiesz że 95% populacji
    "choruje" na opryszczkę?

    > Ale czy taka nowa ciekawostka ... chyba wiele chorob bywalo
    > bezobjawowych ... na poczatkowym etapie.

    Ale z takich co nie dawały objawów przez cały przebieg to chyba głównie
    schizofrenia u radziecieckich.

    > Nowotwory,

    Nowotwory niezłośliwe zasadniczo daja objawy tylko tak mało uciażliwe,
    że trzeba do tego diagnostyki obrazowej, żeby je stwierdzić.

    > AIDS,

    Aids i hiv to dwa różne skróty. O tym właśnie piszę:P

    > czy nawet takie nadcisnienie, cukrzyca - objawy są,
    > ale wykrywalne trudniej.

    Tym niemniej są i są wykrywalne. A sporo osób nie ma _żadnych_ objawów
    zakażenia koronawirusem i nie jest to żaden covid19 (który w nazwie
    będącej skrótem ma "choroba"), tylko bezobjawowe zakażenie sars-cov2.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 95. Data: 2022-02-01 06:49:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Raczej nie. Chory to chory - coś się jednak dzieje niekorzystnego z
    > organizmem (innego niż sama obecność wirusa), tylko nie widać tego np.
    > bez specjalistycznych badań.

    Ale przy opryszczce przez 99,9% czasu nie dzieje się nic złego. Od czasu
    do czasu masz po prostu objawy i wtedy jesteś chory. Poza tym czasem
    jesteś zdrowy, mimo że opryszczkę masz już przez całe życie.

    > Chyba lepszym przykładem jest wirus półpaśca, którego można sobie mieć i
    > latami nic, a jak się nadarzy okazja to sru, namnaża i rozwijają się objawy.

    Myślę, że najlepszym przykładem byłoby przeziębienie, które również
    powodowane jest przez miedzy innymi korownawirusa (tylko innego). Chory
    jest ten co ma katar, czy ten co miał kontrakt i test by wykrył
    koronaworusa, ale nic się nie dzieje? Właśnie o tym pisałem - gdyby
    testy na covid zmieniono tylko o tyle, że wykrywałby tego koronawirusa
    od przeziębienia, to w sumie niweiele by się zmieniło. Umarło by o 20k
    mniej osób, które zmarły bezpośrednio na covid. Cała reszta umierałaby
    sobie dalej spokojnie na brak opieki medycznej i choroby
    współtowarzyszące. A teraz "full_szur" - a jeśli omikron jest własnie
    takim wariantem ile czasu nam to zajmie zanim zauważymy, że w zasadzie
    to już w zasadzie przeziębienie?

    > Z kowidem tę bezobjawowość rozumiem tak, że objawy są na ogół tak słabe,
    > że się ich nie zauważa.

    To ja poproszę bezobjawowego kaca;)

    > Ciekawiej jest z takim HPV.

    Albo opryszczka.

    "życie jako śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową";) Całe
    szczęście że nie bezobjawowa:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 96. Data: 2022-02-01 07:58:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Feb 2022 06:49:31 +0100, Shrek wrote:

    > Ale przy opryszczce przez 99,9% czasu nie dzieje się nic złego. Od czasu
    > do czasu masz po prostu objawy i wtedy jesteś chory. Poza tym czasem
    > jesteś zdrowy, mimo że opryszczkę masz już przez całe życie.

    Ale jestes zakazony i roznosisz wirusa ?

> [...]
    > powodowane jest przez miedzy innymi korownawirusa (tylko innego). Chory
    > jest ten co ma katar, czy ten co miał kontrakt i test by wykrył

    Ale "przeziębienie" to juz objaw :-)

    Jest tez przyklad z gastronomi. Niektore osoby roznoszą np salmonelle.
    Ale same nie maja objawow choroby/zakazenia.
    Stad koniecznosc badan.

> [...]
    > współtowarzyszące. A teraz "full_szur" - a jeśli omikron jest własnie
    > takim wariantem ile czasu nam to zajmie zanim zauważymy, że w zasadzie

    pare miesiecy? Az ktos zauwazy, ze za duzo osob jest na kwarantannie,
    a gospodarka stoi.
    A moze juz zauwazyl, bo skrocili.

    Ale jesli omikron jest odmiana o malej smiertelnosci ... to moze
    stanowi naturalna szczepionke ?

    J.

  • 97. Data: 2022-02-01 08:05:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Feb 2022 06:36:40 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > że trzeba do tego diagnostyki obrazowej, żeby je stwierdzić.

    > Aids i hiv to dwa różne skróty. O tym właśnie piszę:P

    No ale widzisz - zostales zakazony HIV, jestes juz niebezpieczny,
    bo go roznosisz, choroba AIDS sie rozwija, ale objawow nie masz.
    Wystąpia za pare lat..

    > Tym niemniej są i są wykrywalne.

    Tak jak HIV jest wykrywalny.

    > A sporo osób nie ma _żadnych_ objawów
    > zakażenia koronawirusem i nie jest to żaden covid19 (który w nazwie
    > będącej skrótem ma "choroba"), tylko bezobjawowe zakażenie sars-cov2.

    A inne osoby tez nie maja zadnych objawow, a potem slysza "ten rak jes
    zbyt duzy".

    J.

  • 98. Data: 2022-02-01 08:20:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 31.01.2022 o 19:29, J.F pisze:

> [...]
    > chorych na grype mialo tez koronawirusy roznych odmian.
    > Wiec jak przestowac wszystkich ciezko chorych/zmarlych,
    > to sie duzo przypadkow zakazenia koronawirusami odkryje - i mozna im
    > przypisac wine.
    >
    > I twierdzil, ze jego zdaniem to jakis spisek wirusologow, bo wiadomo -
    > sa trupy, to sa pieniadze.
    >
    > On tak twierdzil gdzies na przellomie 2019/20, czyli na poczatku
    > epidemii ... a potem nie wypadalo sie wycofac :-)
    >
    > Przy czym - w tym co mowil jest sporo racji, ale tu mamy jednak
    > pandemie z potwierdzoną konkretną odmianą koronawirusa (i mutacjami).

    Niekoniecznie, nadal może mieć rację, bo pojedynczy test wykrywa w sumie
    niewiele - polecam poczytać/posłuchać co na ten temat mówi dr Pieniążek.
    Dodatkowo, mamy problem z tłumaczeniami, otóz flu mylnie tłumaczy się na
    nasz jako grypa, a powinno jako grypopodobne (czyli wszelkie
    przeziębienia i grypa), natomiast konkretnie grypa to influenza. Jak
    przetłumaczysz sobie jego teksty w ten sposób, to lepiej zrozumiesz o
    czym mówi.

    Zresztą był teraz w Polsce i miał prelekcje.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 99. Data: 2022-02-01 11:28:29
    Temat: Re: Testy na covid w pracy
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 31 Jan 2022 16:08:15 +0100, J.F napisał(a):

    > Z AIDS czy bez?

    Są gdzieś szpitale jednoimienne dla chorych na AIDS?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 100. Data: 2022-02-01 11:31:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 31 Jan 2022 19:15:38 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    ospitalizations-vaccination

    > Ale wiesz, że zachorowanie a hospitalizacja to nie to samo?

    Nie mamy danych o zachorowaniach. Są tylko o zakażeniach i zgonach.
    Uporczywie utożsamiasz infekcję z chorobą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/