  • 1. Data: 2009-06-03 22:23:53
    Temat: Szpiegowanie za pomocą kamery
    Od: "iUSTINE" <o...@j...cy>

    Witam,

    mieszkam w wieżowcu, jakiś czas temu żona zauważyła póżną porą kamerkę za
    oknem na kablu. Ja tego nie widziałem, ona nie była pewna. Dziś sytuacja sie
    powtórzyła, faktycznie to kamera. Zanim otworzyłem okno, już została
    wciągnięta. Zaraz potem wybiegłem na balkon i praktycznie jestem pewny, z
    którego to okna, ale dowodu (np w postaci zdjęcia nie mam).

    Co można zrobić ? Nie jestem nawet pewien z żoną czy *czegoś* nie nagrali
    kiedyś, nie wiem jakiej jakości była ta kamera, niby są firanki no ale
    różnie może być. Będę próbował zrobić zdjęcie, ale co dalej ? To
    pradwopodobnie jakiejś młode gnojki, czasem słyszę ich na klatce parę pięter
    wyżej. Zrobić zdjęcie i iść do tatusia ? Żądać rekompensaty za straty
    moralne itp ? Iść na policję (przyznam, korci mi, żeby im doje*ać) ? Dzięki
    z góry za jakieś podpowiedzi.

  • 2. Data: 2009-06-04 04:48:26
    Temat: Re: Szpiegowanie za pomocą kamery
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "iUSTINE" <o...@j...cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > policję (przyznam, korci mi, żeby im doje*ać) ? Dzięki z góry za jakieś

    Upraszczając trochę, jak kamera widzi to samo co ten "szpiegujący" zobaczy
    wychylając się przez okno, to nie łamią prawa.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2009-06-04 05:23:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    iUSTINE wrote:
> [...]
    > straty moralne itp ? Iść na policję (przyznam, korci mi, żeby im
    > doje*ać) ? Dzięki z góry za jakieś podpowiedzi.

    Nic nie robic samemu
    Zglosic na policje co widziales i z ktorego okan i juz.
    Reszte juz sobie policja sama zalatwi z mlodymi.

  • 4. Data: 2009-06-04 06:54:03
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Uzyskiwanie informacji nieprzeznaczonej dla siebie za pomocą urządzenia
    specjalnego jest przestępstwem, można zgłaszac na policji lub w
    prokuraturze. Negatywną przesłanką co do karalności byłaby możliwość
    osiągnięcia informacji bez urządzenia - gołym okiem. Pozostaje jednak sprawa
    dowodów. Zakładam, że podczas przeszukania można kamerę znaleźć, ale jak
    dowieść kto podglądał, skoro nie ma 100% świadków z którego okna ona była
    spuszczona. Chyba, że zostały jakieś nagrania na niej...

  • 5. Data: 2009-06-04 07:44:56
    Od: s...@m...com

> [...]
    > wyżej. Zrobić zdjęcie i iść do tatusia ? Żądać rekompensaty za straty
    > moralne itp ? Iść na policję (przyznam, korci mi, żeby im doje*ać) ? Dzięki

    Nie łamią prawa, podobną obserwację można uczynić przez lornetkę z okna
    sąsiedniego bloku, czy nagrać używając zooma.

    Łamaliby prawo, gdyby kamerę jakimś sposobem umieścili wewnątrz mieszkania.

  • 6. Data: 2009-06-04 07:55:12
    Od: spp <s...@o...pl>

    s...@m...com pisze:

    > Nie łamią prawa, podobną obserwację można uczynić przez lornetkę z okna
    > sąsiedniego bloku, czy nagrać używając zooma.
    >
    > Łamaliby prawo, gdyby kamerę jakimś sposobem umieścili wewnątrz mieszkania.

    I to tylko wtedy gdyby ją zamaskowali zapewne.

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-06-04 07:55:49
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 4 Jun 2009 08:54:03 +0200, piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Chyba, że zostały jakieś nagrania na niej...

    Jeśli to kamerka usb to pewnie coś zostało na kompie. Jeśli wiadomo
    u kogo i policja będzie chciała pomóc to mogą zrobić nalot - nawet
    jak nie znajdą nagrań to zatrzymają kompa za lewe oprogramowanie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2009-06-04 07:56:09
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 4 Jun 2009 06:48:26 +0200, andreas napisał(a):

    > Upraszczając trochę, jak kamera widzi to samo co ten "szpiegujący" zobaczy
    > wychylając się przez okno, to nie łamią prawa.

    Nie wprowadzaj w błąd.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 9. Data: 2009-06-04 08:19:33
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 4 Cze, 09:44, s...@m...com wrote:

> [...]
    > sąsiedniego bloku, czy nagrać używając zooma.
    >
    > Łamaliby prawo, gdyby kamerę jakimś sposobem umieścili wewnątrz mieszkania.

    Hint: specjalne urzadzenie.

  • 10. Data: 2009-06-04 08:27:17
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    >Jeśli wiadomo
    > u kogo i policja będzie chciała pomóc to mogą zrobić nalot - nawet

    Problem w tym, czy świadek na pytanie o to, czy jest pewien, z którego okna,
    odpowie "tak, jestem pewien"....