  • 1. Data: 2005-07-22 07:37:41
    Temat: Stosunek do służby wojskowej
    Od: "Kasjan" <k...@o...pl>

    Witam!

    Mam pytanie bardzo proste, na pozór.
    Muszę wypełnić pewną ankietę i nie wiem jak rozumieć następującą rzecz:
    Mam określić stosunek do służby wojskowej, a do wyboru mam 3 odpowiedzi:
    przedpoborowy, służył, rezerwa

    Konkretnie chodzi mi o tą pierwszą opcję.
    Czy "przedporowy", to osoba, która jeszcze nie odbyła służby wojskowej, jednak
    po komisji lekarskiej otrzymała kategorię A?
    Czy też "przedpoborowy", to osoba, która jeszcze nie miała komisji lekarskiej
    poborowej?
    No i jeśli chodzi o rezerwę, to czy w rezerwie jest każdy, kto dostał kategorię
    zdolności do odbycia służby, ale została ona mu odroczona?

    Pozdrawiam i liczę na w miarę szybką i pewną odpowiedź!
    Kasjan

  • 2. Data: 2005-07-22 07:43:32
    Temat: Re: Stosunek do służby wojskowej
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-07-22 09:37, Kasjan rzecze:
    [..]
> [...]
    > po komisji lekarskiej otrzymała kategorię A?
    > Czy też "przedpoborowy", to osoba, która jeszcze nie miała komisji lekarskiej

    Przedpoborowy to taki, którego niewolniczo-pańszczyźniany obowiązek
    uzasadniania istnienia trepów jeszcze nie dotyczy.
    Rezerwowy to ten kto został przeniesiony do rezerwy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info - nauka hipnotyzowania

  • 3. Data: 2005-07-22 07:49:07
    Od: "Kasjan" <k...@o...pl>

    > Przedpoborowy to taki, którego niewolniczo-pańszczyźniany obowiązek
    > uzasadniania istnienia trepów jeszcze nie dotyczy.

    To mi nic nie mówi. Proszę o klarowną odpowiedź:
    Czy "przedpoborowy" to osoba, przed KOMISJĄ, czy przed SŁUŻBĄ?

  • 4. Data: 2005-07-22 08:47:18
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Kasjan" <k...@o...pl> napisał:

    > Proszę o klarowną odpowiedź:
    > Czy "przedpoborowy" to osoba, przed KOMISJĄ, czy przed SŁUŻBĄ?

    Przedpoborowym jest 18-latek przed powołaniem na komisję. Patrz Art. 31
    Ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (drugi
    rozdział).
    W kwestii ankiety dotyczącej stosunku do ZSW to 3 pola, to nieco przymało -
    brakuje choćby opcji zwolniony z odbywania (kat. E).

    --

    Rico - antylepperyzm i antyradiomaryjność gwarantowane.
    "Majątek należy prywatyzować poprzez powszechne uwłaszczenie,

  • 5. Data: 2005-07-22 23:10:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kasjan" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    Wyjaśnień powinien udzielić twórca ankiety. Ale moim zdaniem przy takich
    możliwych odpowiedziach przedpoborowy, to ten, który nie odsłużył wojska
    i nie został przeniesiony do rezerwy. A więc nie ma tu znaczenia
    stawienie się przed komisją czy kategoria.

  • 6. Data: 2005-07-22 23:32:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > i nie został przeniesiony do rezerwy. A więc nie ma tu znaczenia
    > stawienie się przed komisją czy kategoria.

    to w takim razie kto to jest poborowy?

  • 7. Data: 2005-07-22 23:46:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:dbrvm7$43j$5@inews.gazeta.pl...

    > to w takim razie kto to jest poborowy?

    Zaznaczyłem, że przy takim układzie, jak tu napisany. Tu nie ma
    poborowego, więc zarówno przedpoborowy jak i poborowy w tej ankiecie
    będą przedpoborowym. Nie da się inaczej, bo poborowy na pewno nie jest
    przeniesiony do rezerwy ani nie odbył służby wojskowej. Wiem, że to
    głupie, ale nie ja tę ankietę układałem.