  • 1. Data: 2005-05-30 16:57:50
    Temat: Stosunek Pracy - co mam zrobic?
    Od: "Marcelin" <m...@g...pl>

    Sytuacja byla taka, pracodawca 3 umowe o prace nazwal umowa zleceniem po
    czym po 2 miesiacach wyrzucil mnie z roboty. Dowiedzenie istnienia stosunku
    pracy jest proste i niepowinno byc z tym problemow. Moje pytanie brzmi tak
    skoro byla to juz umowa na czas nieokreslony a pracodawca rozwiazal ja
    naruszajac przepisy o wypowiadaniu umowy o prace (2 miesiace temu opuscilem
    miejsce pracy) to czy stosunek pracy dalej istnieje i czy nalezy mi sie
    wynagrodzenie az po dzien dziesiejszy? Mam propozycje nowej pracy od innego
    pracodawcy ktory pyta mnie czy nie mem problemu ze stosunkiem pracy co mam w
    tej sytuacji zrobic?

    dzieki za wszystkie wskazowki

  • 2. Data: 2005-05-30 16:59:44
    Temat: Re: Stosunek Pracy - co mam zrobic?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcelin wrote:
> [...]
    > pracodawcy ktory pyta mnie czy nie mem problemu ze stosunkiem pracy co mam w

    jak masz nowa robote, to o starej po prostu zapomnij.
    Po prostu odpowiedz, że po 3 umowach pracodawca nie podpisal z tobą
    kolejnej i tyle.

  • 3. Data: 2005-05-30 17:15:16
    Od: "Huzia" <h...@a...pl>

    > jak masz nowa robote, to o starej po prostu zapomnij.
    > Po prostu odpowiedz, że po 3 umowach pracodawca nie podpisal z tobą
    > kolejnej i tyle.

    Nie jest to zbyt szczesliwa rada.
    Po co kłamac nowemu pracodawcy? Zalozmy ze kolega bedzie chcial dochodzic
    roszczenia na drodze sadowej i sad uzna ze stosunek pracy istnial co wtedy?
    Oki jest nowa robota , a jak nowy szefuncio wpisze mu w umowe o prace
    oswiadczenie ze nie znajduje sie w stosunku pacy a on ma swiadomosc jego
    istnienia badz dochodzenia przed sadem - brutalne klamstwo i nic wiecej -
    podstawa do wyp... z nowej roboty.
    Poprostu jak wywalil cie w opisany sposob wypowiedz umowe w trybie art. 55 KP
    i czesc.
    Co do naleznego wynagrodzenia poprosze o opinie tych co znaja orzecznictwo.

    pozdr.

  • 4. Data: 2005-05-30 17:25:14
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d7fgme$73h$1@inews.gazeta.pl Marcelin
    <m...@g...pl> pisze:

> [...]
    > prace (2 miesiace temu opuscilem miejsce pracy) to czy stosunek pracy
    > dalej istnieje i czy nalezy mi sie wynagrodzenie az po dzien
    Stosunek pracy (domniemany) nie istnieje, bo został skutecznie rozwiązany. O
    tym, czy z naruszeniem prawa - zadecyduje Sąd Pracy (jeśli złożysz pozew).

    > Mam propozycje nowej pracy od innego pracodawcy ktory pyta
    > mnie czy nie mem problemu ze stosunkiem pracy
    Co to konkretnie znaczy?

    > co mam w tej sytuacji zrobic?
    Przyjąć propozycję, jeśli jest dla Ciebie opłacalna. Chyba, że jest coś, o
    czym nie napisałeś.

    Jotte

  • 5. Data: 2005-05-30 17:56:10
    Od: "Marcysia Srebrnoruska" <m...@W...gazeta.pl>

    > Stosunek pracy (domniemany) nie istnieje, bo został skutecznie rozwiązany.
    > tym, czy z naruszeniem prawa - zadecyduje Sąd Pracy (jeśli złożysz pozew).

    tak zadecyduje sad, powiedz prosze na co w takiej sytuacji moge liczyc gdy
    zapadnie wyrok, a moze rozwiazac stosunek pracy jak pisze kolega wyzej i
    miec spokoj? co wtedy? jak sad orzeknie ze umowa byla rozwiazana z
    naruszeniem prawa to czy beda mi sie nalezaly pieniadze az do momentu gdy to
    ja wypowiedzialem umowe?

    > Co to konkretnie znaczy?

    chodzi o to za padlo pytanie czy pozostaje pan w stosunku pracy

    > Przyjąć propozycję, jeśli jest dla Ciebie opłacalna. Chyba, że jest coś, o
    > czym nie napisałeś.

    wszystko jest tak jak napisalem, podpisze pewnie umowe na okres probny
    niechcialbym tylko zrobic czegos nie tak jak powinienem

  • 6. Data: 2005-05-30 17:58:17
    Od: "Marcelin" <m...@W...gazeta.pl>

    > jak masz nowa robote, to o starej po prostu zapomnij.
    > Po prostu odpowiedz, że po 3 umowach pracodawca nie podpisal z tobą
    > kolejnej i tyle.

    niechce tak robic chce byc do konca fair, ale dzieki za rade

  • 7. Data: 2005-05-30 18:02:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Huzia wrote:

> [...]
    > istnienia badz dochodzenia przed sadem - brutalne klamstwo i nic wiecej -

    bajki opowiadasz, aż mi się nie chce pisać.

  • 8. Data: 2005-05-30 18:03:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcelin wrote:

    > niechce tak robic chce byc do konca fair, ale dzieki za rade

    ale to jest prawda.
    Kwestia tego, czy naruszył w ten sposób prawo, czy nie.

  • 9. Data: 2005-05-30 19:34:16
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d7fk3q$p4e$1@inews.gazeta.pl Marcysia Srebrnoruska
    <m...@W...gazeta.pl> pisze:

    > tak zadecyduje sad, powiedz prosze na co w takiej sytuacji moge liczyc
    > gdy zapadnie wyrok, a moze rozwiazac stosunek pracy jak pisze kolega
    > wyzej i miec spokoj?
    Stosunku pracy nie ma, więc nie masz co rozwiązywać. Kwestia tylko, czy
    został rozwiązany zgodnie z prawem i czy w ogóle istniał.

    > co wtedy? jak sad orzeknie ze umowa byla
    > rozwiazana z naruszeniem prawa to czy beda mi sie nalezaly pieniadze az
    > do momentu gdy to ja wypowiedzialem umowe?
    Sąd rozstrzygnie jak będzie uważał. Są różne warianty - oddalenie powództwa,
    odszkodowanie, zwrot wynagrodzenia z odsetkami, przywrócenie do pracy (tutaj
    bez sensu) oraz kombinacje tych rozwiązań, a pewnie także inne możliwości.

    > chodzi o to za padlo pytanie czy pozostaje pan w stosunku pracy
    Nie pozostajesz w stosunku pracy (oczywiście względem opisanego pracodawcy).

    Jotte