  • 1. Data: 2006-04-28 17:18:09
    Temat: Spyware a prawo
    Od: Andrzej Biernat <A...@W...com>

    Witam,

    Zastanawiam sie nad taka kwestia: wchodze sobie np. na strone erotyczna
    i przez wlasna glupote daje 'tak' gdy wyskakuje mi jakies okienko.
    I okazuje sie, ze to byla akceptacja licencji programu szpiegujacego, w
    ktorej bylo napisane m.in ze program moze transmitowac dane z dysku do
    netu itd.

    I teraz taki program jest wykorzystywany do wyciagania poufnych danych z
    mojego kompa a jestem np. prezesem banku i te informacje moga byc dosc
    cenne.

    Teraz pytanie: czy w przypadku akceptacji licencji nie ma zadnej
    mozliwosci scigania przestepcow ?

    A co jesli nie zaakceptuje licencji ale program bedzie zbudowany tak, ze
    to co zostanie zapisane na dysku w przypadku analizy bedzie wskazywalo
    na to, ze MUSIALEM podpisac licencje ?
    To akurat nie byloby trudne jesli wykorzystaloby sie jakas nowa dziure
    (a te sie pojawiaja dosc czesto i nie sa latane odrazu).

    Dziekuje za wyjasnienie i pozdrawiam,
    AB

  • 2. Data: 2006-04-29 10:00:08
    Temat: Re: Spyware a prawo
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Biernat napisał(a):
> [...]
    > cenne.
    >
    > Teraz pytanie: czy w przypadku akceptacji licencji nie ma zadnej

    zgoda jest skuteczna jezeli sa spelnione nastepujace warunku::
    1)dotyczy dobra, ktorym osoba udzieljaca zgody moze swobodnie dysponowac
    2)zgoda jest dobrowolna
    3) zgoda istnieje w chwili czynu

    Nie ma zgody jezlei sobie nie uswiadamiasz na co wyrazasz zgode, aby
    byla ona skuteczna musi dotyczyc naruszenia okreslonego dobra w
    okreslony sposob w okreslonym czasie a nie miec charakter ogolny.

    P.

  • 3. Data: 2006-04-29 12:29:24
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Nie ma zgody jezlei sobie nie uswiadamiasz na co wyrazasz zgode, aby byla
    > ona skuteczna musi dotyczyc naruszenia okreslonego dobra w okreslony
    > sposob w okreslonym czasie a nie miec charakter ogolny.

    A "podstep" jest terminem, ktory w tym przypadku ma zastosowanie.

    Pozdrawiam,

    Tiger