  • 1. Data: 2011-10-04 08:29:47
    Temat: Sprzedaż samochodu z odroczonym terminem płatnosci
    Od: "slawek" <slawekopty@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl>

    Witam, mam klienta na mój samochód ale chce on go wziąść teraz a zapłacić
    dopiero pod koniec grudnia tego roku. Cała tranzakcja wydaje mi sie troche
    dziwna, ale facet mówi ze możemy zarejestrowac umowę u notariusza, zapłaci
    za niego autocasco i OC i jak dokona spłaty to wtedy go przerejestruje. Czy
    to jest prawnie możliwe, czy trafiłem na naciągacza ??

    --
    Slawek

  • 2. Data: 2011-10-04 08:33:16
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-04 10:29, slawek pisze:
> [...]
    > za niego autocasco i OC i jak dokona spłaty to wtedy go przerejestruje. Czy
    > to jest prawnie możliwe, czy trafiłem na naciągacza ??

    Możliwe. Choćby w przypadku OC - OC musi opłacać WŁAŚCICIEL czyli Ty. To
    że on sobie opłaci Ciebie nie zwalnia z opłaty. Pytanie o jakie auto
    chodzi, jaka kwota wchodzi w grę. Może facet chce sobie pojeździć parę
    miesięcy luksusowym autem albo potrzebuje coś z dużą budą do wożenia
    cementu, żeby dokończyć budowę domu?:)

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 3. Data: 2011-10-04 08:37:44
    Temat: Re: Sprzeda? samochodu z odroczonym terminem p?atnosci
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-10-04 10:29, slawek pisze:
    > Witam, mam klienta na m?j samoch?d ale chce on go wzi??? teraz a zap?aci?
    > dopiero pod koniec grudnia tego roku. Ca?a tranzakcja wydaje mi sie troche
    > dziwna, ale facet m?wi ze mo?emy zarejestrowac umow? u notariusza, zap?aci
    > za niego autocasco i OC i jak dokona sp?aty to wtedy go przerejestruje. Czy
    > to jest prawnie mo?liwe, czy trafi?em na naci?gacza ??

    Obcy facet chce ot tak kredytu na trzy miesiące? Spuść go na drzewo.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 4. Data: 2011-10-04 08:39:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > za niego autocasco i OC i jak dokona spłaty to wtedy go przerejestruje. Czy
    > to jest prawnie możliwe, czy trafiłem na naciągacza ??

    Przerejestrować musi w ciągu miesiąca od kupna, czyli od zawarcia umowy,
    nawet jeśli płatność nastąpi dopiero po kilku miesiącach.

    Zatem: albo czekacie z umową do grudnia, albo zawieracie ją teraz.
    Wówczas swoją płatność sprzedawca może zabezpieczyć wekslem. Notariusza
    do szczęścia nie trzeba.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-10-04 08:46:55
    Od: "slawek" <slawekopty@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    Może facet chce sobie pojeździć parę
    > miesięcy luksusowym autem albo potrzebuje coś z dużą budą do wożenia
    > cementu, żeby dokończyć budowę domu?:)

    No właśnie jest to taki Pickup, i tak mnie dziwi że chce mi za niego dać 25%
    więcej niz wystawiłem ? tylko ta spłata za 3 miesiące mnie zastanawia :(

    --
    Slawek

  • 6. Data: 2011-10-04 08:50:47
    Od: "slawek" <slawekopty@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl>

    > Zatem: albo czekacie z umową do grudnia, albo zawieracie ją teraz. Wówczas
    > swoją płatność sprzedawca może zabezpieczyć wekslem. Notariusza do
    > szczęścia nie trzeba.

    Jakie są szanse że odzyskam kase jesli wydam mu auto ?? czy istnieje ryzyko
    że osobnik się ulotni i bedę szukał i się sądził ??

    P.S.
    sory za infantylne pytania ale sytuacja troche mnie zaskoczyła i nie bardzo
    wiem jak to ugryźć.

    --
    Slawek

  • 7. Data: 2011-10-04 08:53:52
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-10-04 10:46, slawek pisze:
    > U?ytkownik "MZ"<"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Mo?e facet chce sobie poje?dzi? par?
    >
    > No w?a?nie jest to taki Pickup, i tak mnie dziwi ?e chce mi za niego da? 25%
    > wi?cej niz wystawi?em ? tylko ta sp?ata za 3 miesi?ce mnie zastanawia :(

    Przecież to ewidentny wałek. Co Ci po umowie notarialnej ze słupem?

  • 8. Data: 2011-10-04 08:55:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-04 10:50, slawek pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"<l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jakie są szanse że odzyskam kase jesli wydam mu auto ?? czy istnieje ryzyko
    > że osobnik się ulotni i bedę szukał i się sądził ??

    No, jeśli to jest tak, że jakiś nieznany facet chce ci dać 25% więcej
    tylko zapłaci w grudniu, to szansę na sądzenie się oceniam na 90%. Nie
    mówiąc już o powodzeniu ewentualnej egzekucji.

    > P.S.
    > sory za infantylne pytania ale sytuacja troche mnie zaskoczyła i nie bardzo
    > wiem jak to ugryźć.

    Wszystko jest dla ludzi, odroczona płatność również, tylko do tego
    potrzeba jeszcze nawiązanych relacji i zaufania, czego tutaj brakuje.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-10-04 08:56:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Oct 2011, slawek wrote:

    > Witam, mam klienta na mój samochód ale chce on go wziąść teraz a zapłacić
    > dopiero pod koniec grudnia tego roku.

    A jaki status ma mieć to auto w okresie od teraz do grudnia?
    (czyje ma być - pytam czy mu je w tym okresie wynajmujesz, bo
    od wynajmu jest podatek :P)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-10-04 08:58:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Oct 2011, Liwiusz wrote:

    > Przerejestrować musi w ciągu miesiąca od kupna, czyli od zawarcia umowy,
    > nawet jeśli płatność nastąpi dopiero po kilku miesiącach.
    >
    > Zatem: albo czekacie z umową do grudnia,

    ...ale wtedy przydałaby się "mocna" umowa przedwstępna.
    Bo inaczej wersja opisana przez MZ wydaje się być prawdopodobna :)
    No i pozostaje pytanie o zabezpieczenie.

    pzdr, Gotfryd