  • 1. Data: 2011-06-14 16:49:39
    Temat: Sprzedaż motoroweru przez nieletniego
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Nasz 16 letni syn ma motorower, który zamierza sprzedać.
    Ktoś mu mówił, że dopóki nie skończy 18 lat, to sprzedać nie może.
    Czy to prawda? Jak sprzedać motorower zarejestrowany na nieletniego?
    Jacek

  • 2. Data: 2011-06-14 16:51:26
    Temat: Re: Sprzedaż motoroweru przez nieletniego
    Od: Regand <r...@w...pl>

> [...]
    > Ktoś mu mówił, że dopóki nie skończy 18 lat, to sprzedać nie może.
    > Czy to prawda? Jak sprzedać motorower zarejestrowany na nieletniego?

    1. Przestancie sluchac tego "ktosia"
    2. Spisuje umowe i sprzedaje bez problemow.

  • 3. Data: 2011-06-14 18:09:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/14/2011 11:49 AM, Jacek wrote:
> [...]
    > Ktoś mu mówił, że dopóki nie skończy 18 lat, to sprzedać nie może.
    > Czy to prawda? Jak sprzedać motorower zarejestrowany na nieletniego?

    skoro teoretycznie nieletni nie może go sprzedać, to teoretycznie też
    nie powinno mu się go udać kupić i zarejestrować na siebie.

    No więc jak kupił?
    wniosek: Jak kupił to i sprzeda.

  • 4. Data: 2011-06-14 18:14:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > Ktoś mu mówił, że dopóki nie skończy 18 lat, to sprzedać nie może.
    > Czy to prawda? Jak sprzedać motorower zarejestrowany na nieletniego?

    a tak mi sie przypomniało.

    jak kupował to skąd miał kasę? od was?
    A jak nie od was to z podatku się rozliczył? bo US może sie zapytac
    niechcacy.
    a PCC zapłacił od umowy kupna? Jaka była cena kupna?

  • 5. Data: 2011-06-14 21:05:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jun 2011, Jacek wrote:

    > Nasz 16 letni syn ma motorower, który zamierza sprzedać.
    > Ktoś mu mówił, że dopóki nie skończy 18 lat, to sprzedać nie może.

    Sprzedać może, ale to kupujący powinien wykazać się ostrożnością.
    _117.html

    Przczytaj art.15 oraz art.17 do 22/

    > Czy to prawda? Jak sprzedać motorower zarejestrowany na nieletniego?

    On sprzedaje, przedstawiciele ustawowi (w "zwykłym" przypadku - rodzice)
    potwierdzają.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-06-14 21:07:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jun 2011, Regand wrote:

    > 1. Przestancie sluchac tego "ktosia"

    Co racja to racja :)

    > 2. Spisuje umowe i sprzedaje bez problemow.

    ...o ile nie trafi na kupującego, który już się naciął na wersję
    "nie wyrażaliśmy zgody, transakcja jest nieważna" :|

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-06-14 21:13:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jun 2011, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > a tak mi sie przypomniało.
    >
    > jak kupował to skąd miał kasę? od was?

    wKF: nie jest oczywiste, że kupił.
    Mógł nabyć drogą zamiany, spadku lub darowizny na przykład :)

    Intryguje mnie również "oddanie do swobodnego użytku" z art.22 KC:
    niby wypełnia znamiona darowizny, ale skoro wymienione jest
    odrębnie i *nie* jest nazwane darowizną, to widać ustawodawca
    miał w tym jakiś cel.
    Rzecz jasna zmierzam do problemu podatkowego (darowizny są
    wyłączone z podatku dochodowego, inne nieodpłatne świadczenia
    już nie).
    Z pominięciem rzecz jasna przypadku kiedy taka "oddana do
    swobodnego uzytku" rzecz stanowi oczywisty odrębny majątek
    nieletniego (np. wskutek spadku).

    > A jak nie od was to z podatku się rozliczył? bo US może sie zapytac
    > niechcacy.
    > a PCC zapłacił od umowy kupna? Jaka była cena kupna?

    A to ew. swoją drogą, co racja to racja.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-06-14 21:46:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/14/2011 4:13 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > wKF: nie jest oczywiste, że kupił.
    > Mógł nabyć drogą zamiany, spadku lub darowizny na przykład :)

    no mógł

> [...]
    > niby wypełnia znamiona darowizny, ale skoro wymienione jest
    > odrębnie i *nie* jest nazwane darowizną, to widać ustawodawca

    taaa, cel się mierzy w promilach we krwi.

  • 9. Data: 2011-06-14 21:46:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/14/2011 4:07 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Co racja to racja :)

    > ...o ile nie trafi na kupującego, który już się naciął na wersję
    > "nie wyrażaliśmy zgody, transakcja jest nieważna" :|

    a do tego są jasne paragrafy w KC na temat potwierdzenia umowy.