  • 1. Data: 2002-07-01 19:45:48
    Temat: Sprawa oprogramowania i danych na dyskach---dlugie twardych.
    Od: "ja3" <j...@b...gnet.pl>

    Witam sznownych grupowiczow.
    Chcialbym sie zapytac jak prawnie uregulowane sa dane zawarte na dyskch
    twardych (nie chodzi mi o legalnosc oprogramowania). Podam przyklad:
    Oddajac komputer np. do serwisu na jakias przerobke i wszystko przebiega
    super az ty nagle komputer przestaje sie wlanczac.Okazuje sie ze padl dysk
    twardy (robi zwarcie).Nie bylo zadnych ingerencji sil zewnetrznych w dysk
    twardy,po prostu sam padl.I tutaj pierwsze moje pytanie.Czy serwisant
    odpowiada za ta usterke (chociaz dysku twardego nawet nie dotka)?.
    I teraz jak przedstawia sie kwestia danych na dysku .Czy moze jest jakis
    przepis mowiacy ze klient powinien archiwizowac sobie dane? Czy klient tez
    ma prawo ubiegac sie o swoje stracone dane, czy tylko zyczliwosc serwisu? I
    czy dane na dyskach twardych podlegaja jakiemus przepisawi prawnemu? (czodzi
    mi o archiwizowane,kasowanie i takie extremalne przypadki jak samoistny pad
    dysku twardego w serwisie?)

    Pozdrawiam Wszystkich