  • 1. Data: 2004-04-26 13:14:15
    Temat: Spadek po rodzicach
    Od: "Ewa P" <e...@p...onet.pl>

    Chodzi o dom rodzinny i troche ziemi.
    Dom byl zapisany na mame a czesc ziemi na mame (na ktorej stoi dom) a druga
    czesc na tate.
    Po smierci mamy mieszkal w tym domu tato i brat. Zadne postepowanie spadkowe
    nie zostalo przeprowadzone.
    Tato zmarl 5 lat temu i z bratem nie przeprowadzilismy tez zadnego podzialu.
    On dalej mieszkal w tym domu.

    Jak najlepiej postapic (aby najmniej zaplacic) i przepisac ten dom na brata.
    Jesli by to nie kosztowalo za duzo to chcielibysmy czesc ziemi przepisac na
    mnie.
    Nadmienie, ze i ja i brat mamy rodziny jesli to jest tez istotne.

    Dodatkowo niestety nie ma ksiag wieczystych na ziemie ani dom.

    Poradzcie
    Dziekuje

    Slawek

  • 2. Data: 2004-04-26 13:29:05
    Temat: Re: Spadek po rodzicach
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Ewa P wrote:

> [...]
    > podzialu. On dalej mieszkal w tym domu.
    >
    > Jak najlepiej postapic (aby najmniej zaplacic) i przepisac ten dom na

    Nie ma wyjscia.
    jeslic hcecie zalatwic wormalnosci to TERAZ
    po 5 latach pozostaje przeprowadzenie postepowania spadkowego
    w sprawienabycia spadku po mamie i po tacie, a nastepine
    podzial spadku juz moze byc bez sadu...

    > Jesli by to nie kosztowalo za duzo to chcielibysmy czesc ziemi
    > przepisac na mnie.
    > Nadmienie, ze i ja i brat mamy rodziny jesli to jest tez istotne.

    Dla was na razie neistotne...

    > Dodatkowo niestety nie ma ksiag wieczystych na ziemie ani dom.

    Na dom, to normalne w KW jest NIERUCHOMOSC (
    w tymprzypadku zabudowana). Ale na ziemie ?

    To sa jeszcze takie miejsca ze na ziemie ne ma KW ?

  • 3. Data: 2004-04-26 13:51:33
    Temat: Odp: Spadek po rodzicach
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    trzeba udać się do sądu, wydział Ksiąg Wieczystych i poprosić o wypis za
    kilkanaście złotych
    każdy to może zrobić i ty też .To jest twój punkt wyjścia .

  • 4. Data: 2004-04-26 14:46:42
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    bubu wrote:
    > trzeba udać się do sądu, wydział Ksiąg Wieczystych i poprosić o wypis
    > za kilkanaście złotych
    > każdy to może zrobić i ty też .To jest twój punkt wyjścia .

    Punkt wyjscia do czego panie BUBU?
    przecież Ewa napisała, że nie mają ksiąg wieczystych.

    Nadal udzielasz porad w oparciu o doświadczenia z ocierania się o problemy
    prawne?

    Kolor czerwony nadal aktualny

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 5. Data: 2004-04-26 17:25:30
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Użytkownik Falkenstein <No_priv@Just_pub.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c6j7cg$qdq$...@i...gazeta.pl...

    Ty mądralo najwyraźniej nie widzisz , że osoba zainteresowana nie ma
    pewności
    a tylko przypuszczenia .
    Zamiast udzielać mnie trochę głupich uwag brakło ci wiedzy na właściwą
    odpowiedź .
    Za głupią postawę czerwona kartka .
    To tylko tobie jednemu na tej grupie wydaje się, że masz coś mądrego do
    powiedzenia.
    Tylko tobie wydaje się ,że jesteś fachowcem .

  • 6. Data: 2004-04-26 18:20:22
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    Ewa P wrote:
    > Chodzi o dom rodzinny i troche ziemi.
    > Dom byl zapisany na mame a czesc ziemi na mame (na ktorej stoi dom) a
    > druga czesc na tate.

    Czyli mama była włascicielką domu z działką, a tata włascicielem działki
    gruntu

    > Po smierci mamy mieszkal w tym domu tato i brat.

    To w zasadzie nie ma znaczenia.

    > Zadne postepowanie spadkowe nie zostalo przeprowadzone.

    A szkoda.

> [...]
    > przepisac na mnie.
    > Nadmienie, ze i ja i brat mamy rodziny jesli to jest tez istotne.

    Zaczać nalezy od postępowania spadkowego - wniosek o stwierdzenia nabycia
    spadku do Sadu Rejonowego. Kosztuje to 20 złotych - plus opłaty za akty
    stanu cywilnego. Na perwno akty zgonu rodziców, a być moze i wasze akty
    urodzenia/małzeństwa (zależy od sądu). Sąd najpierw stwierdzi, ze po mamie
    dziedziczy tata, ty i brat, a następnie, że po tacie dziedziczycie ty i brat
    w czesciach rownych (o ile nie było innych dzieci) Ostatecznie zatem stan
    prawny jest zapewne taki, że jesteście właścicielami po połowie domu i po
    połowie gruntu.

    Teraz trzeba przeprowadzić dział spadku - najprościej będzie zrobić to
    notarialnie -i tam ustalic, że dom jest brata, a ziemia twoja. A ksiegi
    wieczyste załozy sie później, za pośrednictwem notariusza (on sporządzi
    wniosek). I jeszcze jedno - potrzebujecie dowodów własności nieruchomości -
    jeżeli nie ma ksiąg wieczystych (a może są? zapytajcie w ewidencji gruntów,
    tam mają wpisane numery KW działek) trzeba będzie je przedstawić. NIe wiem
    co to może być - zapewne akt własności ziemi wydawany w postępowaniu
    regulacyjnym - trzeba poszukać w papierach.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 7. Data: 2004-04-26 18:21:38
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    Sławek napisał:
    "Dodatkowo niestety nie ma ksiag wieczystych na ziemie ani dom"

    Gdzie w tej wypowiedzi są "przypuszczenia"? Dla mnie to jest stwierdzenie
    kategoryczne - nie ma ksiąg wieczystych. Nic im tu nie pomoze wydział ksiag
    wieczystych - zresztą kochany panie BUBU, żeby uzyskać odpis (a nie wypis) z
    KW trzeba znać numer ksiegi.

    Poza tym wydaje mi się, że jestem, bez urazy, lepszym fachowcem od kogoś,
    kto
    tylko"ocierał się o problemy prawne". I we dodatku nie raz dał wyraz
    kompletniej nieznajomości prawa.

    Przy okazji... wyjaśni mi pan panie BUBU wreszcie co to jest "podział
    rzeczowy mieszkania"?

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 8. Data: 2004-04-26 22:44:09
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Falkenstein wrote:
    > Poza tym wydaje mi się, że jestem, bez urazy, lepszym fachowcem od kogoś,
    > kto
    > tylko"ocierał się o problemy prawne". I we dodatku nie raz dał wyraz
    > kompletniej nieznajomości prawa.

    odpuść sobie :)

    KG

  • 9. Data: 2004-04-26 23:34:48
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    kam wrote:

    > odpuść sobie :)

    nie ma mowy. Za dużo ludzi mi kibicujej :-)
    wydruki dyskusji o podziale majątku krążą jako dowcipy.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant