  • 1. Data: 2002-06-06 09:52:57
    Temat: Spadek a zaległości w podatku VAT
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    Witam wszystkich (szczególnie serdecznie, jako że to mój pierwszy post na
    tej grupie)
    :-)

    Pan X prowadził działalność gospodarczą (jako osoba fizyczna)
    Zginął w wypadku samochodowym.
    Pozostawił jedynego spadkobiercę jakim jest jego córka, działkę budowlaną z
    domem pod Warszawą i... niestety spore zaległości w ZUSie i US (VAT i
    podatek dochodowy).

    Moje pytanie jest następujące: Czy jest jakakolwiek szansa (poza odrzuceniem
    spadku),
    żeby nie zwracać tych zaległości urzędom. Czy fakt, że zaległości dotyczyły
    działalności gospodarczej cokolwiek zmienia?

    Pozdrawiam,
    Tomasz Kiełpiński
    --
    Bzdrężyło, szłapy maślizgajne Tomasz Kiełpiński
    Bujowierciły w gargazonach. kielpis(at)poczta(dot)onet(dot)pl

  • 2. Data: 2002-06-06 17:24:57
    Temat: Re: Spadek a zaległości w podatku VAT
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jun 2002, Tomasz Kiełpiński wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Moje pytanie jest następujące: Czy jest jakakolwiek szansa (poza odrzuceniem
    >+ spadku), żeby nie zwracać tych zaległości urzędom.

    Jest ryzyko czy pewność że suma jest "na minus" ?

    Rozeznaj przyjęcie z dobrodziejstwem inwentarza:

    http://groups.google.com.pl/groups?as_oq=inwentarza&
    as_ugroup=*.prawo&as_drrb=q&as_qdr=y&lr=&num=100&hl=
    pl

    (to jest skutek kliknięcia w:
    http://groups.google.com.pl/advanced_group_search?q=
    +inwentarza+group:*.prawo&num=100&hl=pl&lr=&as_qdr=y
    ! -:))

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-07 08:15:14
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl
    > On Thu, 6 Jun 2002, Tomasz Kiełpiński wrote:
    > [...]
    >
    > Jest ryzyko czy pewność że suma jest "na minus" ?

    Raczej na plus, ale jest ryzyko

    > Rozeznaj przyjęcie z dobrodziejstwem inwentarza:

    Rozeznałem (i przejrzałem archiwum toteż ciach linki poniżej). To chyba
    będzie jedyne rozwiązanie.

    Miałem tylko nadzieję, że jeżeli długi dotyczą US to może jest możliwość ich
    zmiejszenia/umorzenia na podstawie jakowyś przepisów czy kruczków prawnych.
    Spodziewam się, że nie (Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą
    odpowiada za zobowiązania całym swoim majątkiem, czyż nie?).

    Jakich argumetów używać w stosunku do US, żeby dali jakąś "zniżkę"?

    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Pozdrawiam i dziękuję
    Tomasz Kiełpiński