  • 1. Data: 2007-01-19 22:15:08
    Temat: Software OEM
    Od: "Piotr M." <d...@C...gmail.com>

    Witam Wszystkich!

    Znalazłem jedną aukcje na Allegro na której ktoś sprzedaje Viste OEM z
    taką klauzurą:

    "niniejsze oprogramowanie zostało wyprodukowane po sieprniu 2005 i
    obejmuje je nowa licencja oem, w myśl której nie jest wymagany zakup
    systemu z komputerem lub jego częścią składową"

    I teraz mam pytanie:
    Czy kupując u niego, nabywam licencje mimo że bez sprzętu?
    Czy jego sprzedaż jest legalna, mimo że sprzedaje oprogramowanie OEM bez
    sprzetu?

    --
    Pozdrawiam, Piotr M.

  • 2. Data: 2007-01-19 22:18:27
    Temat: Re: Software OEM
    Od: redgrist <r...@n...pl>

    Piotr M. napisał(a):
> [...]
    > Czy kupując u niego, nabywam licencje mimo że bez sprzętu?
    > Czy jego sprzedaż jest legalna, mimo że sprzedaje oprogramowanie OEM bez

    Tak teraz można kupić OEM bez sprzętu, wtedy stajesz się producentem
    swojego komputera niejako, świadczysz sobie sam support.
    Po zainstalowaniu OEM przypisuje się do kompa na którym jest instalowany.

    redgrist

  • 3. Data: 2007-01-19 22:24:58
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    redgrist wrote:
> [...]
    > swojego komputera niejako, świadczysz sobie sam support.
    > Po zainstalowaniu OEM przypisuje się do kompa na którym jest

    Ujmę to tak:

    Uffffff :)

    > redgrist

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 4. Data: 2007-01-19 22:31:52
    Od: "Piotr M." <d...@C...gmail.com>

    redgrist napisał(a):

    > Tak teraz można kupić OEM bez sprzętu, wtedy stajesz się producentem
    > swojego komputera niejako, świadczysz sobie sam support.
    > Po zainstalowaniu OEM przypisuje się do kompa na którym jest instalowany.

    No właśnie :) niejako, bo np wg Wikipedii producent:

    "to osoba lub firma produkująca towary w celu sprzedaży ich na rynku.
    Celem producenta jest zwykle maksymalizacja udziału jego produktów w
    rynku, a co za tym idzie maksymalizacja zysków."

    --
    Pozdrawiam, Piotr M.

  • 5. Data: 2007-01-19 22:56:05
    Od: "FunkNetz" <f...@f...de>

    Problem tylko w tym ze Windows Vista nie jest jeszcze sprzedawany !

    To co jest w sieci to wersje dla Betatesterow "Not for Resale"

  • 6. Data: 2007-01-19 23:03:26
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Piotr M. napisał(a):

    > No właśnie :) niejako, bo np wg Wikipedii producent:

    No tak, alfa i omega sieciowa :) LOL...

    producent to jest wytworca i to wszystko. Jesli sam sobie skladasz
    komputer, to sam jestes producentem tego skladaka... Kupujac OEMke
    skazuejesz sie na swoj wlasny support i tyle...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 7. Data: 2007-01-19 23:35:26
    Od: "Piotr M." <d...@C...gmail.com>

    FunkNetz napisał(a):
    > Problem tylko w tym ze Windows Vista nie jest jeszcze sprzedawany !
    >
    > To co jest w sieci to wersje dla Betatesterow "Not for Resale"

    Chyba jest ok bo napisał że wysyłkę zaczyna od 25 stycznia

    --
    Pozdrawiam, Piotr M.

  • 8. Data: 2007-01-19 23:37:45
    Od: "Piotr M." <d...@C...gmail.com>

    Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > producent to jest wytworca i to wszystko.

    No w sumie tak, ale w realnym świecie to jaki producent zajmuje się
    produkcją dla samej produkcji. Produkcja nie jest celem samym w sobie.

    --
    Pozdrawiam, Piotr M.

  • 9. Data: 2007-01-20 00:29:03
    Od: akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    redgrist napisał(a):
    > Tak teraz można kupić OEM bez sprzętu, wtedy stajesz się producentem
    > swojego komputera niejako, świadczysz sobie sam support.
    > Po zainstalowaniu OEM przypisuje się do kompa na którym jest instalowany.

    czy mozesz wskazac podstawe prawną do tego? z góry dziękuję.

    --
    Koniec Modlitwy. Amen.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-01-20 03:56:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr M. napisał(a):

    > Chyba jest ok bo napisał że wysyłkę zaczyna od 25 stycznia

    "Chyba" to najlepiej zajrzyj w archiwum grupy pecet...

    j.