  • 1. Data: 2012-01-14 15:36:20
    Temat: Skuteczność wypowiedzenia
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    Witam
    W 2011r podpisałem umowę partnerską na prowadzenie placówki bankowej z
    jednym z banków. Biznes nie szedł postanowiłem zakończyć współpracę
    (koszty przekraczały przychody i nie widziałem perspektyw na poprawę tej
    sytuacji).
    Próbowałem rozwiązać umowę za porozumieniem stron - nie chcieli. Wobec
    powyższego wypowiedziałem sam umowę. Pismo zostało wysłane kurierem. Mam
    potwierdzenie, tracking przesyłki potwierdza odbiór w konkretnym dniu.
    Pismo wysłałem wraz z innymi dokumentami (umowy klientów) łącznie ze
    specyfikacją zawartości przesyłki (kopię zachowałem u siebie)
    Od kilku miesięcy placówki już nie ma, bank usunął ze swojej strony
    internetowej adres tej placówki. Działalność gospodarcza jest zamknięta
    (bank o tym wie).
    A tu mi przysyłają pismo, w którym jedno zdanie brzmi "jestem związany
    umową partnerską z dnia...."
    Wk.....em się niemiłosiernie, bo wyimaginowane trwanie tej umowy może
    mnie drogo kosztować np. kary umowne, którymi lubują się straszyć partnerów.
    Czekam na ich wyjaśnienia dotyczące nagłego ożycia umowy. Ale jeżeli
    otrzymam informacje o tym, iż uważają że umowa dalej trwa to muszę coś z
    tym zrobić.
    Jak powinien wyglądać pozew sądowy? O ustalenie skuteczności umowy? Ile
    może kosztować taki proces (mniej więcej)
    Czy popełniłem błąd w wysłaniu wypowiedzenia w pakiecie dokumentacji?

    Darek

  • 2. Data: 2012-01-14 15:40:42
    Temat: Re: Skuteczność wypowiedzenia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/14/2012 9:36 AM, Darek wrote:

    > Witam
    > W 2011r podpisałem umowę partnerską na prowadzenie placówki bankowej

    a skąd mamy wiedzieć co było w umowie, na jaki okres została zawarta i
    jaką formę rozwiązania przyjęliście w umowie?

  • 3. Data: 2012-01-14 15:53:25
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2012-01-14 16:40, witek pisze:

    > a skąd mamy wiedzieć co było w umowie, na jaki okres została zawarta i
    > jaką formę rozwiązania przyjęliście w umowie?

    Umowa na czas oznaczony, wypowiedziałem na podstawie Art. 764 2 KC

    Darek

  • 4. Data: 2012-01-14 16:31:47
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    O ustalenie nieistnienia zobowiązania?
    Na bank idź do prawnika,.

    -----

  • 5. Data: 2012-01-15 00:59:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości

    > Jak powinien wyglądać pozew sądowy? O ustalenie skuteczności umowy? Ile
    > może kosztować taki proces (mniej więcej)
    > Czy popełniłem błąd w wysłaniu wypowiedzenia w pakiecie dokumentacji?

    Napisz coś więcej o tym, czego dotyczy pismo. Bo w niektórych wypadkach
    tego typu umowy "żyją" po ich rozwiązaniu. Przykładowo pomimo rozwiazania
    umowy jesteś zobowiązany do zachowania tajemnicy bankowej. Może chodzi o
    jakiś zakaz konkurencji? Troche za mało napisałeś, by sensownie Ci
    cokolwiek poradzić.

  • 6. Data: 2012-01-15 08:23:23
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

> [...]
    > rozwiazania umowy jesteś zobowiązany do zachowania tajemnicy bankowej.
    > Może chodzi o jakiś zakaz konkurencji? Troche za mało napisałeś, by

    Piszą, że jestem związany umową i zwalniają mnie z opłat licencyjnych na
    kolejny rok.

    Darek

  • 7. Data: 2012-01-15 12:54:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Piszą, że jestem związany umową i zwalniają mnie z opłat licencyjnych na
    > kolejny rok.

    Podejrzewam, że chodzi o system informatyczny i nie o umowę o współpracy
    (którą pewnie wypowiedziałeś), tylko umowę licencji oprogramowania. Ale to
    tylko moje podejrzenia.

  • 8. Data: 2012-01-16 17:00:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Darek wrote:

    > Piszą, że jestem związany umową i zwalniają mnie z opłat licencyjnych
    > na kolejny rok.

    a próbowałeś coś tak banalnego jak zadzwonić do banku i się zapytać o co
    chodzi...

    Bo jest możliwe że ktoś te pisma wysyła z automatu (z jakiegoś szablonu w
    office) i nawet nie wie że już nie jesteś z nimi związany umowa. Na początek
    przed poważnymi krokami prawnymi warto spróbować zadzwonić, na adwokata i
    pozew zawsze jest czas.

  • 9. Data: 2012-01-16 19:03:48
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

> [...]
    > w office) i nawet nie wie że już nie jesteś z nimi związany umowa. Na
    > początek przed poważnymi krokami prawnymi warto spróbować zadzwonić, na

    Na pewno nie jest z automatu. I w dodatku mam przypuszczenie że celowo
    to napisali

    Darek