  • 1. Data: 2006-06-17 09:10:50
    Temat: Skuteczne doręczenie pisma
    Od: Przemek <c...@p...nospam.pf.pl>

    Witam,

    Chcę doręczyć pismo, próbuję pocztą, kurierem itp. ale osoba nagminnie
    tego pisma nie odbiera, ponieważ wie, że to pismo jest niekorzystne dla
    niej. Czy istnieje w tym wypadku jakaś możliwość aby takie próby
    doręczenia nazwać skutecznymi?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Przemek

  • 2. Data: 2006-06-17 09:16:29
    Temat: Re: Skuteczne doręczenie pisma
    Od: stern <s...@0...pl>

    Przemek napisał(a):
> [...]
    > tego pisma nie odbiera, ponieważ wie, że to pismo jest niekorzystne dla
    > niej. Czy istnieje w tym wypadku jakaś możliwość aby takie próby

    tak, wysłać listem poleconym,

    przeczytaj 61 § 1 k.c. ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-06-17 09:47:39
    Od: Przemek <c...@p...nospam.pf.pl>

    stern napisał(a):

    > tak, wysłać listem poleconym,
    >
    > przeczytaj 61 § 1 k.c. ;)

    Aha czyli jeżeli dojdzie a ona go nie odbierze to i tak uważa się za
    doręczone?
    Przemek

  • 4. Data: 2006-06-17 10:03:03
    Od: Przemek <c...@p...nospam.pf.pl>

    stern napisał(a):

    > tak, wysłać listem poleconym,
    >
    > przeczytaj 61 § 1 k.c. ;)

    A jak się ma sprawa jeżeli prowadzę działalność gospodarczą i chcę
    jakiejś firmie wysłać wypowiedzenie umowy(firma ta maluje mi jakieś
    biura dajmy na to). Firma nagminnie go nie odbiera to kiedy i na jakiej
    podstawie prawnej zaistnieje skuteczne doręczenie?

    Przemek

  • 5. Data: 2006-06-17 12:04:42
    Od: stern <s...@0...pl>

    Przemek napisał(a):
    > Firma nagminnie go nie odbiera to kiedy i na jakiej
    > podstawie prawnej zaistnieje skuteczne doręczenie?

    najlepiej chyba przyjąć datę pierwszego awiza (jest na kopercie, która
    do Ciebie wróci)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 6. Data: 2006-06-17 12:20:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

    > najlepiej chyba przyjąć datę pierwszego awiza (jest na kopercie, która
    > do Ciebie wróci)

    Datą doręczenia jest avizo + 2 tygodnie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 7. Data: 2006-06-17 12:28:20
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Datą doręczenia jest avizo + 2 tygodnie.

    a to przepraszam skąd wywnioskowałeś ? ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 8. Data: 2006-06-17 12:35:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

    > a to przepraszam skąd wywnioskowałeś ? ;)

    §38 ust. 1 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 9 stycznia 2004
    r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych

  • 9. Data: 2006-06-17 12:38:11
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > §38 ust. 1 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 9 stycznia 2004
    > r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych

    tam jest napisane _do kiedy_ mozna odebrać przesyłkę, a nie _od kiedy_.
    61 k.c. mówi o możliwości zapoznania się z treścią.
    Możliwość powstała w momencie wręczenia awizo, nieprawdaż?

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 10. Data: 2006-06-17 12:48:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

    > tam jest napisane _do kiedy_ mozna odebrać przesyłkę, a nie _od kiedy_.
    > 61 k.c. mówi o możliwości zapoznania się z treścią.
    > Możliwość powstała w momencie wręczenia awizo, nieprawdaż?

    Ale możliwości nie należy rozumieć abstrakcyjnie.
    Skoro mam według prawa dwa tygodnie na odbiór przesyłki to nie muszę na
    pocztę lecieć natychmiast.

    1999.11.18 wyrok SN I PKN 375/99 OSNP 2001/7/227

    Podjęcie przez pracownika zawiadomienia o przesyłce pocztowej
    skierowanej na jego adres przez pracodawcę (awizo) nie jest równoznaczne
    z dojściem do niego zawartego w tej przesyłce oświadczenia woli o
    rozwiązaniu umowy o pracę w taki sposób, iż mógł się zapoznać z jego
    treścią (art. 61 KC w związku z art. 300 KP).}