  • 1. Data: 2005-08-13 19:05:02
    Temat: Ściąganie plików
    Od: "Przemysław Sobociński" <p...@w...net>

    Witam.
    Czy mam obowiązek sprawdzać, czy plik, który ściągam z Internetu jest
    legalny? Mam chociażby na myśli mp3.

  • 2. Data: 2005-08-13 19:32:19
    Temat: Re: Ściąganie plików
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "Przemysław Sobociński" <p...@w...net> napisał w
    wiadomości

    Oczywiste jest ze nie masz takiego obowiazku i nie masz mozliwosci
    sprawdzenia , chyba ze to produkty znanych koncernow . Lub artysta umiescil
    na swojej stronie ten plik do pobrania ( inne regulacje )

    Jednak bedac w posiadaniu takich plikow na swoim komputerze podlegasz pod
    polskie prawo ( ochrona praw i wlasnosci intelektualnych .... )

    Ale zawsze mozesz wyjechac do Chin , tam chyba takie prawo nie dziala i
    mozesz miec windowsa jakiego chcesz kupionego na rynku :))

    Do tego momentu brak znajomosci prawa nie chroni ciebie od odpowiedzialnosci
    .

    Oczywiscie jadac ulica i widzac zolty trojkat nie musisz wiedziec co on
    oznacza i mozesz jechac dalej .,.....

    J.

  • 3. Data: 2005-08-13 19:55:20
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sat, 13 Aug 2005 21:32:19 +0200, *fotomania*
    <news:ddlhkh$54a$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]

    > Jednak bedac w posiadaniu takich plikow na swoim komputerze podlegasz pod
    > polskie prawo ( ochrona praw i wlasnosci intelektualnych .... )

    Chyba te pliki MP3 po to są, żeby je ściągać, nie?
    Niedługo to co poniektórzy zabronią ludziom ( chociaż to też ludzie -tacy
    sami) wchodzenia na strony internetowe - bo to zabronione ;-) Oddaj już
    teraz może swój komputer na złom, bo niedługo zabronią Ci z niego korzystać.
    Jest takie powiedzenie: "*G** chłopu nie zegarek" ;-)

    --
    Kaja

  • 4. Data: 2005-08-13 20:03:05
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Chyba te pliki MP3 po to są, żeby je ściągać, nie?

    Ty no jaj soibie nie rob wypisujac takie rzeczy,

    > Niedługo to co poniektórzy zabronią ludziom ( chociaż to też ludzie -tacy
    > sami) wchodzenia na strony internetowe - bo to zabronione ;-)

    nie sadzisz ze ktos musi sie niezle napracowac by powstala muzyka ktory ty
    sluchasz kradnac plik mp3?
    Bo zdecydowana wiekszosc jest wbrew woli autora dostepna

    >Oddaj już
    > teraz może swój komputer na złom, bo niedługo zabronią Ci z niego
    > korzystać.
    > Jest takie powiedzenie: "*G** chłopu nie zegarek" ;-)

    jesszzcze troche i zabronia Ci z nozy korzystac, afe niedobrzy ludzie,
    przyczepiaja sie gdy sie
    uzyje takiego do zlych celow ..

    P.

  • 5. Data: 2005-08-13 20:57:12
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sat, 13 Aug 2005 22:03:05 +0200, *Przemek R...*
    <news:ddljlg$9n2$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Ty no jaj soibie nie rob wypisujac takie rzeczy,

    Nie robię sobie jaj. Ktoś przecież te pliki - specjalnie dla internetu
    wymyślił, prawda?

    > nie sadzisz ze ktos musi sie niezle napracowac by powstala muzyka ktory ty
    > sluchasz kradnac plik mp3?
    > Bo zdecydowana wiekszosc jest wbrew woli autora dostepna

    Nie napisałam przecież , że ja ściągam i jestem zwolenniczką, ale jak mi się
    "po drodze" napatoczy jakaś fajna piosenka, to dlaczego mam nie ściągnąć i
    nie posłuchać? Internet jest dla ludzi, prawda? ( a nie tylko dla ludzia
    takiego jak np. pani Waniek)
    Ściągać i handlować tym (szczególnie w internecie) to uważam , że jest już
    wykroczenie.

    > jesszzcze troche i zabronia Ci z nozy korzystac, afe niedobrzy ludzie,
    > przyczepiaja sie gdy sie
    > uzyje takiego do zlych celow ..

    Pukawek na gaz zabronili używać. Noże jeszcze można ze sobą nosić ( ja nie
    noszę, ale to tylko tak na marginesie :-) ). Pewnie niedługo zabronią także
    używać noży "obiadowych", bo coraz bardziej cofamy się do średniowiecza i
    mundrzy, zacofani ludzie (którym wolno *wszystko*, bo są nietykalni)uznają,
    że jak im noże do posługiwania się przy obiedzie niepotrzebne, to tym
    bardziej niepotrzebne są ludziom ;-)

    --
    Kaja

  • 6. Data: 2005-08-13 20:57:16
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    13.08.2005 # 21:03:05, Przemek R... napisał:

    > nie sadzisz ze ktos musi sie niezle napracowac by powstala muzyka ktory ty
    > sluchasz kradnac plik mp3?
    > Bo zdecydowana wiekszosc jest wbrew woli autora dostepna

    Ja się z Tobą zgadzam. Nie powiem, że ja mam wszystko legalne.
    Można zauważyć swego rodzaju społeczne przyzwolenie na pobieranie
    "mniej legalnych" plików z internetu. Chodzi mi o to,
    że większość ludzi - tych mających na co dzień kontakt z komputerem
    i internetem - nie widzi niczego złego w pobieraniu kilkuset mp3
    miesięcznie (i nie tylko). W każdym razie nie chcą dopuścić do siebie
    myśli, że jest to taka sama (a jednak nie do końca, bo niby nikt nie
    wie i nikt nie widzi) kradzież jak inna.

    W tym jest problem. Dotyczyć on może nie tylko naszego kraju, ale
    i innych. IMHO tego się nie da już zatrzymać - jest chyba trochę
    za późno. Im więcej ludzi poznaje świat "emule" i podobnych aplikacji,
    tym jest to zjawisko częstsze. Mam takie wrażenie, że większość ludzi
    w tej chwili (nadal mam na myśli ludzi korzystających z komputera
    i internetu) - gdyby im zakazać korzystania z tych "dóbr", zachowałoby
    się podobnie jak alkoholik bez alkoholu, a palacz bez papierosów itp.

    To jest swego rodzaju uzależnienie - można mieć prawie wszystko.
    Mam trochę obawy co do tego... zobaczymy...
    --
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-08-13 21:09:34
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sat, 13 Aug 2005 21:57:16 +0100, *Galathea*
    <news:ppwhp1kvdvg0.l7xuoorxkeaz.dlg@40tude.net> napisał(a):

> [...]
    > myśli, że jest to taka sama (a jednak nie do końca, bo niby nikt nie
    > wie i nikt nie widzi) kradzież jak inna.

    Wejdź na wp.pl.Tam są do ściągnięcia pliki mp3 - legalnie.
    Na stronie Stana Borysa jest natomiast ładny teledysk do ściągnięcia. Czy to
    jest kradzież? Nie Twoją sprawą osądzać, bo to nie Twoje pliki przecież.

    --
    Kaja

  • 8. Data: 2005-08-13 21:24:25
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Wejdź na wp.pl.Tam są do ściągnięcia pliki mp3 - legalnie.

    no to rozrniznij dziewcze ;legalne od nieleglanego, a nie pisz ze mp3
    stworzono dla internetu
    i wszystko mozna sciagac bo internet jest dla ludzi.

    > Na stronie Stana Borysa jest natomiast ładny teledysk do ściągnięcia. Czy
    > jest kradzież? Nie Twoją sprawą osądzać, bo to nie Twoje pliki przecież

    zdradzisz ile masz lat?

    P.

  • 9. Data: 2005-08-13 21:25:26
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie robię sobie jaj. Ktoś przecież te pliki - specjalnie dla internetu
    > wymyślił, prawda?

    format ten zostal wymyslony w celu zmniejszenia rozmiaru takiego pliku
    (porownaj z wav)

> [...]
    > się
    > "po drodze" napatoczy jakaś fajna piosenka, to dlaczego mam nie ściągnąć i

    bo to jest kradziez. Mozesz zakupic w sklepie plyte i sobie zripowac do mp3

    > Internet jest dla ludzi, prawda? ( a nie tylko dla ludzia
    > takiego jak np. pani Waniek)

    swiat tez jest dla ludzi ale nie oznacza to ze mozesz wejsc do jakiegos
    klepu i zaj. co sie nawinie.

    > Ściągać i handlować tym (szczególnie w internecie) to uważam , że jest już
    > wykroczenie.

    przedewszystkim to skurwysyntswo

    > Pukawek na gaz zabronili używać.

    niby kiedy?

> [...]
    > nietykalni)uznają,
    > że jak im noże do posługiwania się przy obiedzie niepotrzebne, to tym

    widac nie zrozumialas o co w powyzszym chodzilo..

    P.

  • 10. Data: 2005-08-13 21:37:14
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    13.08.2005 # 22:09:34, Kaja napisał:

    > Wejdź na wp.pl.Tam są do ściągnięcia pliki mp3 - legalnie.
    > Na stronie Stana Borysa jest natomiast ładny teledysk do ściągnięcia. Czy to
    > jest kradzież? Nie Twoją sprawą osądzać, bo to nie Twoje pliki przecież.

    Źle mnie zrozumiałaś. Ja nie powiedziałem, że wszystko z sieci jest
    nielegalne. I również - wbrew temu co pewnie pomyślałaś - nie piętnuję
    ściągania plików z internetu - za pomocą emule czy "normalnie" ;).

    Ja ściągam tylko to, co potrzebuję. I jeśli mogę, to za to płacę.
    I taka możliwość powinna być - zamiast kupować kota w worku ;).
    Acha i najważniejsze. Nigdy nie sprzedałem czegoś, co tą drogą uzyskałem.
    (no... może darmowego Linuksa wziąłem kasę za płytki :P).
    --
    pozdrawiam