  • 1. Data: 2013-04-05 23:58:12
    Temat: Samochody z wysp
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Czy wiadomo już coś o zmianie prawa pozwalającej rejestrować w Polsce
    samochody z kierownica po prawej stronie?

    Jakis czas temu było dośc głośno że musimy cos takiego umożliwić i od tego
    czasu cisza.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 2. Data: 2013-04-07 00:11:22
    Temat: Re: Samochody z wysp
    Od: K <...@...c>

    W dniu 05-04-2013 23:58, Budzik pisze:
> [...]
    > samochody z kierownica po prawej stronie?
    >
    > Jakis czas temu było dośc głośno że musimy cos takiego umożliwić i od tego

    z tego co pamietam, to nawet chyba od 2013 mialo wejsc.

  • 3. Data: 2013-04-07 00:14:19
    Od: K <...@...c>

    W dniu 07-04-2013 00:11, K pisze:

    > z tego co pamietam, to nawet chyba od 2013 mialo wejsc.

    W ocenie Komisji Europejskiej zakaz rejestracji pojazdów z kierownicą po
    prawej stronie, które są dopuszczone do ruchu w innych krajach Unii
    Europejskiej stanowi złamanie zasady, zgodnie z którą żadne z państw
    członkowskich nie może ograniczać swobody przepływu dóbr w ramach Unii.
    Pomimo przygotowanego przez Ministerstwo Transportu Budownictwa i
    Gospodarki Wodnej projektu zmian, w listopadzie Rada Ministrów podjęła
    decyzję o zawieszeniu prac nad nowelizacją przepisów dotyczących
    rejestracji pojazdu z kierownicą po prawej stronie. Rząd zdecydował
    bowiem, iż wstrzyma się z wprowadzeniem nowych regulacji do czasu
    rozstrzygnięcia sprawy toczącej się przed Trybunałem Sprawiedliwości
    Unii Europejskiej. Biorąc jednak pod uwagę silną argumentację Komisji
    Europejskiej istnieje duża szansa, że już niedługo polskie władze będą
    zmuszone zaakceptować fakt, iż samochody z kierownicą po prawej stronie
    będą mogły być rejestrowane w naszym kraju.

    http://moto.wp.pl/kat,55194,page,2,title,Rejestracja
    -pojazdu-z-kierownica-po-prawej-stronie,wid,15229636
    ,wiadomosc.html