  • 1. Data: 2022-03-31 15:46:45
    Temat: Rzecznik SG nie jest twarzą takiego państwa? [zniesławienie i znieważenie]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-kryzys-na-pogran
    iczu/news-znany-aktor-uslyszal-zarzut-zniewazenia-rz
    eczniczki-strazy-g,nId,5929546
> [...]
    > Straży Granicznej. Aktor na portalu społecznościowym umieścił wpis, w
    > którym napisał, że por. Anna Michalska ma
    > " *twarz bestialskich, bandyckich standardów państwa PiS* ".
    > Przesłuchanie Piotra Z. odbyło się we wtorek w Prokuraturze Okręgowej
    > w Warszawie. Mężczyzna usłyszał zarzut zniesławienia i znieważenia
    > rzecznik prasowej Komendanta Głównego Straży Granicznej -
    > poinformowała PAP rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Warszawie
    > Aleksandra Skrzyniarz.
    > *Nie przyznał się do zarzucanego czynu* i złożył krótkie wyjaśnienia -

    IMHO szanse na wyrok większy niż niemal symboliczny są "niespecjalne"
    ale postępowanie prokuratorskie i prawdopodobny proces będą *w praktyce*
    już karą samą w sobie. Zaś w praktyce orzecznictwa prawnego sprawa
    sprowadza się do tego czy została przekroczona _znacznie_ granica
    _dozwolonej_ polemicznej przesady w dyskusji politycznej.
    IMHO została przekroczona ale nie znacznie. Czyli zasadniczo chodzi o
    przekaz do naśladowców żeby nie rwali się znacznie dalej bo ten pan już
    granicę (trochę) przekroczył.

    Uczta się dzieci od mecenasa G. jak "utrudniać+ skarżalność"
    np. zamiast "mafia" mecenas zalecał (sobie) "quasi-mafia" AFAIR :-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2022-04-01 02:00:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-31, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > IMHO została przekroczona ale nie znacznie. Czyli zasadniczo chodzi o
    > przekaz do naśladowców żeby nie rwali się znacznie dalej bo ten pan już

    W jaki sposób jest " *twarz bestialskich, bandyckich standardów państwa
    PiS* " znieważające? Tzn. musimy ustalić jedną rzecz, czy rzeczniczka
    uważa, że pis ma bandyckie standardy. Jeśli tak, to wtedy faktycznie,
    można uznać, że jakoś to tam ją znieważa. Ale jeśli nie uważa, to to
    chyba jak już znieważa pis, a nie rzeczniczkę?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2022-04-01 02:41:25
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
> [...]
    > można uznać, że jakoś to tam ją znieważa. Ale jeśli nie uważa, to to
    > chyba jak już znieważa pis, a nie rzeczniczkę?

    No to per analogia: Czy zdanie "Grodzki jest twarzą beznadziejnie i
    żenująco niekompetentnej opozycji na żołdzie UE" by go znieważyło?
    Miej se standardy i teorie prawne jakie chcesz jeśli je zastosujesz
    konsekwentnie *także w innych przypadkach* .

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2022-04-01 11:13:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-01, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > No to per analogia: Czy zdanie "Grodzki jest twarzą beznadziejnie i
    > żenująco niekompetentnej opozycji na żołdzie UE" by go znieważyło?

    MZ nie.

    > Miej se standardy i teorie prawne jakie chcesz jeśli je zastosujesz
    > konsekwentnie *także w innych przypadkach* .

    Szczerzę mówiąc, nie rozumiem jak to może znieważać.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2022-04-01 12:55:25
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Szczerzę mówiąc, nie rozumiem jak to może znieważać.

    Bez wygłupów.
    Przecież wszyscy wiedzą, że nie ma nic bardziej znieważającego, niż
    określenie kogoś "twarzą *tego* rządu".

    --
    -
    Akarm

  • 6. Data: 2022-04-02 12:55:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2022 o 15:46, A. Filip pisze:

    > IMHO szanse na wyrok większy niż niemal symboliczny są "niespecjalne"

    W ogóle szanse na wyrok skazujący są bliskie ziobru. Normalnie byłoby
    zero, ale w sądzie nigdy nic nie wiadomo;)

    > ale postępowanie prokuratorskie i prawdopodobny proces będą *w praktyce*
    > już karą samą w sobie.

    No tak to wygląda. Państwo za pieniądze podatników utrudnia życie
    obywatelom pozywając ich o rzeczy, które nie mają szansy się ostać w
    sądzie. Normalnie po to jest "wpisowe", ale państwa to nie dotyczy, więc
    może się bawić.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 7. Data: 2022-04-02 13:37:49
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > W ogóle szanse na wyrok skazujący są bliskie ziobru. Normalnie byłoby
    > zero, ale w sądzie nigdy nic nie wiadomo;)

    Można popatrzeć na orzecznictwo w sprawie znieważanie Prezydenta RP.
    AFAIR Jest kilka przypadków prawomocnego skazania (za kilku różnych
    prezydentów) choć "trend" wydaje się w kierunku robienia z tego niemal
    papierowego tygrysa.

> [...]
    > obywatelom pozywając ich o rzeczy, które nie mają szansy się ostać w
    > sądzie. Normalnie po to jest "wpisowe", ale państwa to nie dotyczy,

    To jest twoje zdanie które podzielam tylko "częściowo" w ogóle i w tym
    konkretnym przypadku. Wiele stowarzyszeń uprzejmie donosi prokuraturze
    na antysemitów i "antysemitów". Ile z nich jak prokuratura odmówiła
    wytoczenia sprawy to wzięło dupę w troku i wytoczyło sprawę na koszt
    własny? Patrz proces _karny_ z powództwa cywilnego o znieważenie
    Kobylańskiego w którym Adam M. został "niewinnym przez przedawnienie".
    Nie tylko rząd (PiS) się wozi "na koszt podatnika", choć chyba+ rząd
    najbardziej.

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2022-04-02 13:49:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.04.2022 o 13:37, A. Filip pisze:

> [...]
    > AFAIR Jest kilka przypadków prawomocnego skazania (za kilku różnych
    > prezydentów) choć "trend" wydaje się w kierunku robienia z tego niemal

    A za prezydenta to ten sam paragraf?

    > To jest twoje zdanie które podzielam tylko "częściowo" w ogóle i w tym
    > konkretnym przypadku. Wiele stowarzyszeń uprzejmie donosi prokuraturze
    > na antysemitów i "antysemitów".

    Donosić może. Zerokratura ma rozpoznać.

    > Ile z nich jak prokuratura odmówiła
    > wytoczenia sprawy to wzięło dupę w troku i wytoczyło sprawę na koszt
    > własny?

    Widać nie wierzą w zerokraturą. Ja im się nie dziwię.

    > Nie tylko rząd (PiS) się wozi "na koszt podatnika", choć chyba+ rząd
    > najbardziej.

    NIe pisałem, że tylko rząd pis a ogólnie państwo. Zdarzało się i wcześnej.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 9. Data: 2022-04-02 14:40:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > A za prezydenta to ten sam paragraf?

    Orzecznictwo tam się zmienia i IMHO trudno być _całkiem pewnym_ a co tam
    jakiś Wysoki Sąd raczy orzec tym razem.

    > Donosić może. Zerokratura ma rozpoznać.
    ? [...]

    W przypadku pani rzecznik taka/analogiczna zasada ma nie obowiązywać?

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2022-04-02 15:12:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.04.2022 o 14:40, A. Filip pisze:

    > Orzecznictwo tam się zmienia i IMHO trudno być _całkiem pewnym_ a co tam
    > jakiś Wysoki Sąd raczy orzec tym razem.

    No to piszę, że teoretycznie sznase są ziobrowe, a w praktyce
    przyziobrowe. Prokuratura o tym doskonale wie.

    > ? [...]
    >
    > W przypadku pani rzecznik taka/analogiczna zasada ma nie obowiązywać?

    Ależ skąd - ma rozpoznać. W tym przypadku umorzyć, ponieważ nie bardzo
    jest jak przypisać czyn zabroniony.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.