  • 1. Data: 2013-10-13 15:28:15
    Temat: Rozczarowany-przedsiebiorca
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/rozczarowany-przedsie
    biorca-w-tym-kraju-nie-da-sie-normalnie-zyc/e51lj

    Z właścicielem zakładu stolarskiego, który postanowił zamknąć interes i
    pracować "na czarno" rozmawia Rafał Drzewiecki. Przedsiębiorca mówi
    m.in., że żałuje, iż nie wyjechał z Polski. - Trzeba było stąd wyjechać,
    kiedy tylko zaczęły się kłopoty. Córka kolegi wyjechała razem z mężem do
    Niemiec: on teraz zarabia 15 euro na godzinę, a ona jako pokojówka w
    hotelu ma 1300 euro miesięcznie - opowiada.

    - A wie pan, co jej powiedzieli, jak zapytała, dlaczego ma więcej o 300
    euro od swojej starszej, bardziej doświadczonej koleżanki na takim samym
    stanowisku? Że jest młodą mężatką, więc potrzebuje więcej pieniędzy.
    Uwierzy pan w to? - pyta retorycznie.

    Jak mówi, państwo "takich jak ja ma w d...". - Komu się wydaje, że z
    przedsiębiorczością i wolnością jest dobrze? Są jeszcze tacy? W tym
    kraju nie da się normalnie żyć. Bo tu jest smród, brud i ubóstwo - nie
    kryje żalu.

    - Kasa się liczy. Reszta to bzdurne gadanie. Jak będę miał jaguara,
    pokaźne konto, to mogę pogadać o chorągiewkach na 11 listopada. Ja się
    pracy nie boję, fach mam. Tylko wk...a mnie chciwość państwa. Mojego
    państwa. Tylko jakie ono moje? - pyta retorycznie.

    ("Dziennik Gazeta Prawna"; jsch)

    --
    animka

  • 2. Data: 2013-10-13 22:03:46
    Temat: Re: Rozczarowany-przedsiebiorca
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-10-13, animka <a...@t...wp.pl> wrote:
    > http://wiadomosci.onet.pl/kraj/rozczarowany-przedsie
    biorca-w-tym-kraju-nie-da-sie-normalnie-zyc/e51lj

    [...]

    W sumie takie narzekanie dla narzekania. O niczym.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2013-10-13 22:43:02
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-13 15:28, animka pisze:
    > http://wiadomosci.onet.pl/kraj/rozczarowany-przedsie
    biorca-w-tym-kraju-nie-da-sie-normalnie-zyc/e51lj

    Straciłem ostatnio przy pomocy korespondencji z ZUS wróżącej moją i
    mojej żony emeryturę ostanie resztki praworządności i chęci pracy na
    biało. Prognozują mi 600 zł przy zarobkach 2500 zł. Nie spodziewam się
    zarabiać więcej (kryzys) i dlatego jak już dostanę emeryturę to i tak z
    mocy prawa będzie większa niż to co uzbieram. Taka jest prognoza :-)

    Jak w tym kraju ludzie mają płacić podatki jak w żaden sposób się nie
    opłaca?

  • 4. Data: 2013-10-13 23:18:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-10-13, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > Nie spodziewam się zarabiać więcej (kryzys) i dlatego jak już dostanę
    > emeryturę to i tak z mocy prawa będzie większa niż to co uzbieram.
    > Taka jest prognoza :-)

    Mhm. Bo "na czarno" to akurat uda Ci się odłożyć więcej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2013-10-14 09:11:55
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 13.10.2013 22:43, z wrote:
> [...]
    > mocy prawa będzie większa niż to co uzbieram. Taka jest prognoza :-)
    >
    > Jak w tym kraju ludzie mają płacić podatki jak w żaden sposób się nie

    masz stadiony za to!!!!

    i masz te, kopalnie, i wyngiel.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 6. Data: 2013-10-14 18:24:54
    Od: "kashmiri" <k...@l...co.uk>

    "z" wrote in message news:525b05d7$0$32700$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > więcej (kryzys) i dlatego jak już dostanę emeryturę to i tak z mocy prawa
    > będzie większa niż to co uzbieram. Taka jest prognoza :-)

    A to taki wielki problem? Rejestracja jako samozatrudniony w Wlk Brytanii
    za pomocą prostego formularza wysłanego pocztą z trąbką, darmowe konto
    bankowe i polecenie zapłaty ZUS na ?2,50 tygodniowo, raz w roku wysłanie
    zeznania podatkowego przez internet z dochodem zerowym - i po 30 latach
    (czyli wydaniu ?2,50 x 52 x 30 = ?3,900) masz ?144 emerytury tygodniowo -
    dożywotnio?

    Co trzyma Cię w kraju?

  • 7. Data: 2013-10-14 19:30:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Oct 2013, z wrote:

    > Prognozują mi 600 zł przy zarobkach 2500 zł. Nie spodziewam się zarabiać
    > więcej (kryzys) i dlatego jak już dostanę emeryturę to i tak z mocy prawa
    > będzie większa niż to co uzbieram.

    A to "z mocy prawa" to jakiego prawa dotyczy?
    Podlegasz pod zupełnie stare zasady emerytalne (kiedy istniało coś
    takiego jak "minimalny okres zatrudnienia" ale również istniała
    "minimalna emerytura") czy zakładasz, że mimo niezebrania minimum
    będą jakieś minimum płacili? (obawiam się że niekoniecznie)

    pzdr, Gotfryd