  • 1. Data: 2008-09-16 09:13:20
    Temat: Rezygnacja z karty kredytowej
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Witam grupę,

    Mam kartę kredytową. Chcę z niej zrezygnować. Co zrobić, aby nikt po
    czasie nie przyczepił sie do mnie, że zrobiłem coś źle? Czy wystarczy
    pismo o treści:
    "Proszę o rozwiązanie umowy o kartę kredytową numer xxxxxxxxxxxxxxxxx z
    dniem 31 października 2008"
    plus mój podpis, adres itp.

    Czy muszę zwracać samą kartę?

    I druga rzecz: kiedy podpisywałem umowę podpisałem równocześnie zgodę na
    przetwarzanie moich danych osobowych do celów marketingowych (tak, wiem
    - mój błąd, mogłem zamazać te okienko). Czy tutaj też wystarczy, że
    napiszę "Proszę o usunięcie moich danych osobowych i zaprzestanie ich
    przetwarzania"?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

    pl.biznes.banki
    pl.soc.prawo

  • 2. Data: 2008-09-16 09:22:22
    Temat: Re: Rezygnacja z karty kredytowej
    Od: note11 <n...@e...net>

> [...]
    > - mój błąd, mogłem zamazać te okienko). Czy tutaj też wystarczy, że
    > napiszę "Proszę o usunięcie moich danych osobowych i zaprzestanie ich
    tak, wystarczy. chociaż zdanie jest trochę sprzeczne. usunięcie danych a
    zaprzestanie ich przetwarzania w świetle ustawy ma trochę inne znaczenie.
    dla twojego przypadku zostałbym przy prośbie o usunięcie danych. tylko
    koniecznie poleconym, albo najlepiej z pieczątką oddziału, że przyjęli.
    a potem modlisz się, żeby Ci jednak coś przysłali...

  • 3. Data: 2008-09-16 09:25:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    note11 pisze:
> [...]
    > koniecznie poleconym, albo najlepiej z pieczątką oddziału, że przyjęli.
    > a potem modlisz się, żeby Ci jednak coś przysłali...

    Z tym że żądać zaprzestania przetwarzania danych można tylko do celów
    marketingowych w tym przypadku.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-09-16 14:46:18
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sep 16, 11:13 am, Tapatik <t...@b...adresu> wrote:
    > "Proszę o rozwiązanie umowy o kartę kredytową numer xxxxxxxxxxxxxxxxx z
    > dniem 31 października 2008"
    > plus mój podpis, adres itp.

    wypowiedz też umowe kredytu (np. w Lukasie jest to osobna umowa i
    wypowiedzenie umowy o karty - jej nie wypowiada).

    > Czy muszę zwracać samą kartę?

    niektóre banki chcą, ale chyba w żadnym nie jest to warunkiem
    skuteczności wypowiedzenia.

    IMHO tak.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2008-09-16 16:48:47
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Z tym że żądać zaprzestania przetwarzania danych można tylko do celów
    > marketingowych w tym przypadku.

    Niekoniecznie. Mozna dla wszystkich. Bank wtedy nie bedzie mogl przetwazac
    dla tych celow dla ktorych taka zgoda jest wymagana. Tam gdzie ustawa mu
    umozliwia przetwazanie ich bez zgody bedzie to dalej robil.

    MK

  • 6. Data: 2008-09-17 05:40:43
    Od: "Orka" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...adresu> napisał w wiadomości
> [...]
    > pismo o treści:
    > "Proszę o rozwiązanie umowy o kartę kredytową numer xxxxxxxxxxxxxxxxx z

    Zależy też jaki to bank, w GE okres wypowiedzenia karty to 31 dni od momentu
    wbicia do systemu kodu, że klient przysłał wypowiedzenie.

    --
    Orka

  • 7. Data: 2008-09-18 07:09:55
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:

    > wypowiedz też umowe kredytu (np. w Lukasie jest to osobna umowa i
    > wypowiedzenie umowy o karty - jej nie wypowiada).

    O ile pamiętam, to podpisywałem jedną umowę. Brałem co prawda potem
    kredyt, ale była to odrębna umowa. Ten kredyt spłaciłem i to nawet przed
    terminem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 8. Data: 2008-09-18 07:22:49
    Od: Marx <M...@n...com>

    A czy najprosciej nie jest czasem zglosic zagubienie karty?
    Marx

  • 9. Data: 2008-09-18 07:51:07
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Orka napisał:

    > Użytkownik "Tapatik" <t...@b...adresu> napisał w wiadomości

    > Zależy też jaki to bank, w GE okres wypowiedzenia karty to 31 dni od momentu
    > wbicia do systemu kodu, że klient przysłał wypowiedzenie.

    City.
    Teoretycznie w regulaminie okres wypowiedzenia jest 30-dniowy, ale - jak
    twierdzi infolinia - w zaokrągleniu do pełnego miesiąca. Też nie wiem,
    czy to jest zgodne z prawem, ale na wszelki wypadek chcę rozwiązać umowę
    ostatniego dnia miesiąca.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 10. Data: 2008-09-18 13:14:06
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Marx napisał:
    > A czy najprosciej nie jest czasem zglosic zagubienie karty?

    Nie, ponieważ wtedy dostanę następną, a ja chcę się z tym bankiem
    definitywnie rozstać.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik