  • 1. Data: 2004-06-30 20:29:55
    Temat: Rewaloryzacja kaucji za mieszkanie
    Od: sadyl <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Być może temat już był wałkowany, ale szukałem w googlach i nic
    sensowanego nie znalazłem.

    Sytuacja:
    W 1972r została wpłacona kaucja za mieszkanie zakładowe (ale de fakto
    będące własnością komunalną) w wysokości bedącej równowartością ok. 160
    % ówczesnego przeciętnego wynagrodzenia.
    Mieszkanie zostało wykupione na własność w styczniu 2000.
    W ciągu 30 dni kaucja powinna zostać zwrócona, co jednak nie nastąpiło.
    W czerwcu 2003 zgłosiłem żądanie zwrotu kaucji do zakładu pracy (a w
    zasadzie jego kontynuatora). Zakład pracy stwierdził, że kaucja zostałą
    przekazana gminie i to od niej mam żądać zwrotu kaucji. Po upływie roku
    przepychanek, gmina zaproponowała zwrot kaucji, ale w kwocie ok. 700 zł
    (proponowałem 160 % przeciętnego wynagrodzenia w styczniu 2003 + odsetki
    ustawowe od lutego 2003 do dziś). Gmina (a w zasadzie administracja
    komunalna) motywowała wysokość kaucji dwoma faktami:
    - mieszkanie zostało wykupione od gminy z 70% zniżką
    - obie strony powinny ponosić koszty inflacji

    Pytania:
    - jakich argumentów użyć w stosunku do gminy w kolejnym piśmie
    - czy jest sens dalej prowadzić korespondencję z gminą - czy temat
    został wyczerpany i złożyć sporawę do sądu
    - jaka jest praktyka orzekania w takich wypadkach (chodzi o sąd w
    Bydgoszczy)
    - ... i czy ktoś zna prawnika z Bydgoszczy, który prowadził podobne
    sprawy i byłby skłonny się tego podjąć.

    pozdrawiam
    sadyl

  • 2. Data: 2004-06-30 21:48:21
    Temat: Re: Rewaloryzacja kaucji za mieszkanie
    Od: "Pierre" <b...@h...com>

    Mysle ze najlepiej bedzie skierowac pytanie na grupe; pl.soc.prawo.

    Pierre

  • 3. Data: 2004-07-01 20:34:17
    Od: sadyl <s...@p...onet.pl>

    Pierre wrote:

    > Mysle ze najlepiej bedzie skierowac pytanie na grupe; pl.soc.prawo.

    Zastosowałem crossposta, ale to nic nie dało - wszędzie głucho :(

    sadyl

  • 4. Data: 2004-07-01 21:13:53
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    >Pytania:
    > - jakich argumentów użyć w stosunku do gminy w kolejnym piśmie
    Gmina nie ma mozliwości prawnych wypłacenia inaczej niż kwota + odsetki od
    momentu wpłacenia kaucji.

    > - czy jest sens dalej prowadzić korespondencję z gminą - czy temat
    > został wyczerpany i złożyć sporawę do sądu

    Do sądu trzeba jeśli chcesz wypłacić zrewaloryzowaną kaucję. Na wszelki
    wypadek wyślij im cos takiego że jeśli do dnia ... nie otrzymasz kasy
    zrewaloryzowanej wg wskaźnika ... (np średnie wynagrodzenie z tamtego okresu
    do średniej pensji dziś) to podasz sprawę do sądu

    > - jaka jest praktyka orzekania w takich wypadkach
    waloryzacja wg średniej płacy wcale nie jest obowiązująca - sąd może
    zastosować wskaźniki wg uznania.

    powodzenia
    smiechu