  • 1. Data: 2017-08-08 20:59:55
    Temat: Reklamacja zabudowy kuchni
    Od: Marek <t...@f...pl>

    Witajcie,

    Pewna firma wykonała u mnie zabudowę kuchni. Meble zabudowy są w klasycznym stylu
    w kolorze
    brązowym. W trakcie transportu przypadkowo jeden z pracowników uszkodził front,
    który miał
    być zamontowany na zmywarce, przez co firma zobowiązała się do zamówienia nowego.
    Przy
    kolejnej wizycie właściciela firmy (po 2 tygodniach) z nowym frontem okazało się,
    że kolor
    frontu zbytnio odbiega od koloru pozostałych frontów, przez co nie uznałem
    wykonania umowy
    za zakończoną i zażyczyłem sobie wymiany frontu na taki, który będzie miał kolor
    choćby
    na tyle zbliżony, żeby głupio nie wyglądało. Poza tym zgłosiłem zauważone inne
    wady, których
    właściciel firmy nie za bardzo chce uznać, choć są ewidentne (niezgodność koloru
    frontu
    zmywarki też próbował zbagatelizować). Od tego momentu nasze relacje stały się
    nerwowe i mając
    obawę, że facet oleje moje oczekiwania w kwestii naprawy usterek, wysłałem maila na
    jego konto
    firmowe z dokładnym opisem, co jest do poprawy oraz dołączyłem zdjęcia tychże
    usterek.
    Dodam, że jeszcze nie zapłaciłem całej kwoty za tą zabudowę (pozostało jeszcze
    niecałe 1000 zł),
    czym mam nadzieję zmotywuję właściciela firmy do jak najszybszej naprawy usterek,
    bo resztę
    kasy dam mu, jak je wyeliminuje.

    Pytanie: jeśli właściciel firmy nie dokona w deklarowanym terminie 3 tygodni
    niezbędnych
    poprawek, to co mogę zrobić dalej, aby wymusić na nim ich wykonanie?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 2. Data: 2017-08-09 00:01:50
    Temat: Re: Reklamacja zabudowy kuchni
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-08-08 o 20:59, Marek pisze:
> [...]
    > tygodni niezbędnych
    > poprawek, to co mogę zrobić dalej, aby wymusić na nim ich wykonanie?

    Placi się po wykonanej pracy, nie daje się zaliczek, bo jak się da to
    wiadomo, że sknocą i zwiną się.

    --
    animka

  • 3. Data: 2017-08-09 11:58:54
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Masz umowę na piśmie i rachunek/fakturę lub choćby przelewy?

    -----

  • 4. Data: 2017-08-09 13:28:21
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 2017-08-09 o 11:58, ąćęłńóśźż pisze:
    > Masz umowę na piśmie i rachunek/fakturę lub choćby przelewy?

    Mam umowę, faktury i potwierdzenia wszystkich wpłat.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 5. Data: 2017-08-09 15:07:53
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No to kodeks cywilny do ręki -> umowy, wykonanie, rękojmia, gwarancja.

    -----

  • 6. Data: 2017-08-09 16:24:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-08-17 o 20:59, Marek pisze:

    > Pytanie: jeśli właściciel firmy nie dokona w deklarowanym terminie 3
    > tygodni niezbędnych
    > poprawek, to co mogę zrobić dalej, aby wymusić na nim ich wykonanie?

    Wezwać pisemnie do usunięcia braków i zagrozić, ze po bezskutecznym
    upływie terminu zlecisz na ich koszt wykonanie innej firmie. Potem
    zlecasz innej firmie i sądzisz się z pierwotnym wykonawcą. Warto zatem
    zebrać dokumentację

  • 7. Data: 2017-08-09 16:34:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 sierpnia 2017 20:59:56 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Pytanie: jeśli właściciel firmy nie dokona w deklarowanym terminie 3 tygodni
    niezbędnych
    > poprawek, to co mogę zrobić dalej, aby wymusić na nim ich wykonanie?

    Jeśli wykonanie tych poprawek to koszt mniejszy niż ten 1000zł który wisisz wykonawcy
    to bym go poinformował ze jeśli w terminie 2-3 tugodni nie poprawi to nici z 1000zł
    Wtedy ruch należy do niego- porawi-płacisz, nie poprawi to poprawiasz sam w ramach
    tego 1000zł. Wymiana jednego frontu to pewnie jakies kilkaset zł więc stratny nie
    powinieneś być.
    A na przyszłość nauczka- teraz z góry to się chyba tyulko wburdelu płaci, nawet szewc
    u nas już bierze kasę po wykonanej usłudze
    Dałeś za dużo kasy przed odbiorem to masz kłopot, dałbyś tylko symboliczną zaliczkę
    na materiały to wykonawca miałby motywację żeby robotę zrobić tak jak się
    ugadaliście,

  • 8. Data: 2017-08-10 07:57:45
    Od: Marek <t...@f...pl>

    > Wezwać pisemnie do usunięcia braków i zagrozić, ze po bezskutecznym
    > upływie terminu zlecisz na ich koszt wykonanie innej firmie.

    Tu może być problem, bo firma, która robiła zabudowę zamawia materiały
    (w tym fronty) u innej firmy (podwykonawcy), więc musiałbym zdobyć na nią
    namiary, aby przekazać je innej firmie, która dokonałaby naprawy usterek.
    Obawiam się, że nie będzie to łatwe.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 9. Data: 2017-08-10 09:18:18
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-10 o 07:57, Marek pisze:

> [...]
    > namiary, aby przekazać je innej firmie, która dokonałaby naprawy usterek.

    To chyba bez znaczenia skąd bierze materiały ta felerna firma. Ty
    zawierałeś umowę z jedną firmą a nie z jej podwykonawcami.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 10. Data: 2017-08-10 11:05:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-08-17 o 07:57, Marek pisze:

> [...]
    > namiary, aby przekazać je innej firmie, która dokonałaby naprawy usterek.

    Sądzę, że ów podwykonawca nie robi frontów tylko dla jednego odbiorcy.