  • 131. Data: 2017-10-07 12:03:10
    Temat: Re: Reforma OFE
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Tylko powiedzmy sobie szczerze - 65-latek nawet po badaniach, 20-latka
    > nie dogoni.

    Zalezy jaki 65-latek i jaki 20-latek.
    Ba, nawet 20-latek może nie dogonić innego 20-latka, albo 30-latka.
    Z dupy argument trochę.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 132. Data: 2017-10-07 12:06:34
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Albo co bardziej napakowany sie wyprostuje, popatrzy na policjanta/ke
    > z gory ... "co sie gapisz, w morde chcesz" ?

    Od raczenia sobie w takich sytuacjach to jest szkolenie, a nie emerytura.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 133. Data: 2017-10-07 13:12:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Oct 2017 15:44:35 +0200, Shrek napisał(a):

    > Większość gliniarzy "ulicznych" w usa nie przesłoby testów
    > sprawnościowych, a jednak cieszą się większym respektem niż nasze
    > krawężniki.

    Bo "moga obić" ? :-)

    Akurat oni w USA gina czesto, odchodza ze sluzby przed czasem tez
    czesto i chyba jakas przypieszona emeryture tez maja - przy czym
    trzeba pamietac ze policjant to pracwnik miasta - tam nie ma "Policji
    Panstwowej", a emerytura w USA to nie jest powszechny przypadek -
    pomijajac grosze z SS.

    > Wcześniejsza emerytura dla policjantów jest zaszłością historyczną z
    > czasów milicji, gdzie władza przekupywała w ten sposób resorty siłowe,
    > żeby im przypadkiem do głowy nie przyszło, że pałowani ludzie jednak
    > moga mieć rację.

    Pomijajac gornikow, to nauczyciele tez mieli :-)

    J.

  • 134. Data: 2017-10-07 14:35:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.10.2017 o 13:12, J.F. pisze:

    > Bo "moga obić" ? :-)

    Tym niemniej widać, że idzie sobie dać radę mając również policjantów,
    którzy podobno u nas się nijak do służby ani żadnej innej pracy nie nadają.

    Ktoś w tym wątku podawał. Aż tak wczśniejsza emerytura policjantów jest
    domeną państw postradzieckich.

    > Pomijajac gornikow, to nauczyciele tez mieli :-)

    Te dwie grupy również były "kupowane". Choć z innych powodów - górnicy
    to lubili sobie postrajkować, a byli dla gospodarki dość istotni.
    Nauczyciele - nie wiem.

    Shrek

  • 135. Data: 2017-10-07 15:34:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-07 o 14:35, Shrek pisze:

    > Te dwie grupy również były "kupowane". Choć z innych powodów - górnicy
    > to lubili sobie postrajkować, a byli dla gospodarki dość istotni.
    > Nauczyciele - nie wiem.

    Nauczyciele mieli pełnić ważną rolę w utrwalaniu komunizmu.
    Mieli uwiarygadniać brednie podawane w szkołach z przyczyn politycznych
    i przy okazji podpytywać dzieci o reakcję rodziców na upolitycznioną
    wiedzę. Reakcje negatywne mieli zgłaszać przełożonym a ci odpowiednim
    służbom. W ZSRR to działało, u nas jakby słabiej. Ale do 56 roku
    jeszcze sporo nauczycieli było przedwojennych.

    Pozdrawiam

  • 136. Data: 2017-10-07 17:12:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-06 o 13:43, J.F. pisze:

    > Tylko powiedzmy sobie szczerze - 65-latek nawet po badaniach, 20-latka
    > nie dogoni.

    Jak ma broń i jest po szkoleniu, to dogoni.

  • 137. Data: 2017-10-07 21:19:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.10.2017 o 15:34, RadoslawF pisze:

    > Nauczyciele mieli pełnić ważną rolę w utrwalaniu komunizmu.

    Wiem, ale IMHO teoria trochę naciągana. Dyrektor szkoły czy facatka od
    historii, polaka czy ryska od biedy tak, ale matematyczka, babka od
    biologi czy facet od wuefu? Z drugiej strony czemu nie rozwiązać sprawy
    hurtowo przez ZNP - sami będą pilnować...

    Shrek

  • 138. Data: 2017-10-07 21:36:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-07 o 21:19, Shrek pisze:

> [...]
    > biologi czy facet od wuefu? Z drugiej strony czemu nie rozwiązać sprawy
    > hurtowo przez ZNP - sami będą pilnować...

    U wielkiego brata donosili wszyscy, im szybciej tym lepiej.
    Działało to skutecznie kilkadziesiąt lat.
    U nas system się załamał w 56 po śmierci Stalina.
    Starsi ludzie jeszcze w latach siedemdziesiątych pilnowali się
    co mówią przy nieletnich dzieciach, bo diabli wiedzą komu
    one to powtórzą. Pełne rozprężenie to czasy solidarności.
    Nawet w stanie wojennym ludzie zauważyli że wszystkich
    nie zamkną i przestali się obawiać.

    Pozdrawiam

  • 139. Data: 2017-10-07 21:57:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.10.2017 o 21:36, RadoslawF pisze:

    > U wielkiego brata donosili wszyscy, im szybciej tym lepiej.
    > Działało to skutecznie kilkadziesiąt lat.

    Może. Ja patrzę przez pryzmat lat 80 u nas nie w ZSRR.

    Shrek

  • 140. Data: 2017-10-07 22:21:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-07 o 21:57, Shrek pisze:

    > Może. Ja patrzę przez pryzmat lat 80 u nas nie w ZSRR.

    W latach osiemdziesiątych istnienie solidarności przywróciło
    ludziom odwagę i pewność że większość myśli podobnie o czerwonej
    swołoczy a wszystkich nie zamkną. I to wykończyło ten system
    dla idiotów u nas.