    From: Kasek <k...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnienie z wf a tajemnica lekarska
    Date: Thu, 16 Sep 2004 16:51:39 +0200

    On Thu, 16 Sep 2004 06:20:52 +0000 (UTC), "Roman G."
    <r...@W...gazeta.pl> wrote:

    >Obecnie ten przepis brzmi:
    > § 8. 1. Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z zajęć z wychowania fizycznego,
    >informatyki lub technologii informacyjnej na podstawie opinii o
    >ograniczonych możliwościach uczestniczenia ucznia w tych zajęciach, wydanej
    >przez lekarza, oraz na czas określony w tej opinii.
    > 2. W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć z wychowania fizycznego,
    >informatyki lub technologii informacyjnej w dokumentacji przebiegu nauczania
    >zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się &#8222;zwolniony&#8221;.
    >
    >ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
> [...]

    Wow, fresh przepis ;-)
    Nie zmienia to na szczescie faktu, iz podstawa dla dyrektora jest
    opinia lekarza. Dyrektor nie moze wiec zadac ujawnienia przyczyn,
    metod diagnostycznych ani tego typu podobnych faktow, do ktorych
    nie ma prawa wgladu.
    Jedyne co moze sprawdzic, to czy osoba wystawiajaca jest
    lakarzem medycyny na terenie III Rzeczpospolitej. Od reszty - wara!
    A jak nie zwolni to pozostaje sciezka odwolawacza - tu - zgaduje -
    zapewne kuratorium a po jej wyczerpaniu w ostatecznosci zawsze
    NSA.