  • Data: 2004-01-11 19:42:53
    Temat: Re: zmiany dowodów w sądzie
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:btrl4n$q25$2@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Bogusław Szelest" <w...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:btq5fq$agi$1@news.onet.pl...
    >
    > Dowody w sądzie można zmieniać poprzez przedstawienie nowych dowodów, a
    > nie zmianę dotychczasowych. Można złożyć dodatkowe wyjaśnienia, sprostować
    > poprzednie.Ale na pewno nie wypinać jakieś tam dokumenty z akt i wpinać
    > inne. Akta sądowe są sznurowane dopiero po zakończeniu postępowania, bo
    > inaczej nie dało by się do nich wpinać nowych dokumentów. Do tego czasu są
    > spięte za zwyczaj jaką blaszką.

    Ciekawe... bo ja w ciągu ostatnich lat widziałem akta setek spraw i niemal
    wszystkie były zszyte. Możesz powiedziec w którym to sądzie "spinają akta
    blaszką"? A co do wpinania noweych dokumentów to się je po prostu doszywa -
    najpierw zszywaczem biurowym a potem dratwą.

    O ile sobie przypominam, to jest chyba
    > gdzieś przepis, że stronom powinno się wydawać do przejrzenia akta
    > przesznurowanie. Ale różnie bywa z tym w praktyce.

    Pracownik sekretariatu, który wyda stronom niezszyte akta naraża się na
    poważne konsekwencje. Przed wydaniem akt zawsze sprawdza się, żcy wszystkie
    dołączione do nich dokumenty są wszyte i czy strony są ponumerowane.
    Niewszyte moga być co najwyzej "dyżurne" odpisy, które wydaje się na żadanie

    > Jeśli faktycznie masz dowody na to, o czym piszesz, to masz dwie
    > możliwości. Albo powiadomić pisemnie prezesa rzeczonego sądu albo
    > prokuraturę.

    Proponowałbym raczej powiadomić przewodniczącego wydziału. Będzie szybciej,
    bo prezes i tak prześle sprawę do załatwienia przewodniczącemu. A co do
    prokuratury to tylko wtdy gdy masz ewidentne dowody na dokonanie
    fałszerstwa, np masz uwierzytelniony odpis z akt sprzed dokonania zmiany.

    Pytanie, czy możesz dowieść, ze doszło do zmiany w aktach