  • Data: 2007-07-12 07:50:14
    Temat: Re: zaświadczenie lekarskie w procesie rekrutacji
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 11 Jul 2007 18:57:32 +0200, Przemysław C. napisał(a):

    > widze tutaj niezrozumienie posta. mi chodzi o wymaganie zaswiadczenia
    > lekaraskiego uz na etapie rekrutacji a nie kto pokrywa koszty okresowych
    > badan lekarskich.

    Więc może ja spróbuję. Kodeks pracy w art. bodajże 22.1 wymienia
    enumeratywnie wszystkie dokumenty wymagane do przyjęcia do pracy. Nie ma
    tam zaświadczenia lekarskiego. Inne dokumenty mogą być wymagane tylko gdy
    przewidują to konkretne przepisy prawa. Żądanie pracodawcy wykonania badań
    przed przyjęciem do pracy jest całkowicie bezprawne. Powinienżeś to
    zgłosić do Inspekcji Pracy, oni ich "naprostują". Jeśli Inspekcja zachowa
    twoje dane w tajemnicy (ma taki obowiązek), to nawet nie stracisz
    możliwości zatrudnienia się tam.