  • Data: 2007-07-12 10:10:29
    Temat: Re: zaświadczenie lekarskie w procesie rekrutacji
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 12 Jul 2007 07:50:14 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

    > Więc może ja spróbuję. Kodeks pracy w art. bodajże 22.1 wymienia
    > enumeratywnie wszystkie dokumenty wymagane do przyjęcia do pracy. Nie ma
    > tam zaświadczenia lekarskiego. Inne dokumenty mogą być wymagane tylko gdy
    > przewidują to konkretne przepisy prawa. Żądanie pracodawcy wykonania badań
    > przed przyjęciem do pracy jest całkowicie bezprawne. Powinienżeś to
    > zgłosić do Inspekcji Pracy, oni ich "naprostują". Jeśli Inspekcja zachowa
    > twoje dane w tajemnicy (ma taki obowiązek), to nawet nie stracisz
    > możliwości zatrudnienia się tam.

    Wcale nie jestem tego pewien... Sam powołujesz się na KP, a przecież on
    obowiązuje dopiero w momencie przystąpienia do pracy. Wydaje mi się, że w
    procesie rekrutacji może wymagać czego tylko chce (o ile to nie narusza
    jakiś przepisów np. o dyskryminacji).

    Przed chwilą dzwoniłem do PIP i potwierdzili moje zdanie.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl