    From: "Przembo" <x...@x...xx>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: wyplata odszkodowania z OC sprawcy w kwocie netto
    Date: Wed, 20 Dec 2006 07:34:55 +0100

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał
    > Naprawa polega, jak słusznie zauważyłeś, na doprowadzeniu do stanu
    > sprzed zdarzenia, a nie doprowadzenia do stanu sprzed wyjazdu z fabryki...
    > Jeśli auto jest poobijane ze wszystkich stron to gdyby Ci wymienili
    > blachy na nowe to miałbyś auto doprowadzone do stanu LEPSZEGO niż
    > stan sprzed zdarzenia. A do tego ich prawo nie zobowiązuje przecież.

    Ale Ty zapewne rozumiesz, ze auto ma byc doprowadzone do stanu nie gorszego,
    co nie zabrania ubezpieczycielowi polepszyc stanu auta, jednoczesnie TU nie
    moze zadac by wlasciciel naprawial auto uzywanymi lub tandetnymi nowymi
    czesciami.

    > I dlatego właśnie Twój udział w kosztach: jeśli miałeś 10 letni
    > błotnik pogięty we wszystkie strony i 5 razy przemalowany a teraz
    > dostałeś nowy, to chyba byłoby nie fair jeśli dostałbyś go gratis :-)

    Ja mam na drzwiach lekkie wgniecenie, jesli ktos bedzie chcal mi
    zasponsorowac z OC ich wymiane to rzeczoznawca TU moze je sobie wgiac by tez
    byly wgiete (drzwi nowki z ASO), to jest wystarczajaco fair. Ja niestety nie
    mialbym sily na walke z TU i zostawilbym wszystko w gestii ASO, tam nie maja
    uzywanych czesci, a VW nie chetnie kladzie zamienniki. Moj wuj mial
    uszkodzonego Lanosa i na jego naprawe wystarczyloby 7kpln, TU dawalo na
    poczatku kolo 4kpln, po odwolaniu niewiele wiecej, wiec ASO DU i naprawa
    bezgotowkowa, ten ruch kosztowal TU prawie 15kpln.

    Tak mi sie skojarzylo z pewnym filmem: "Chcieliscie wydymac Freda, to teraz
    Fred wydyma was" :D Zapewne wszystkie TU sie ciesza, ze poszkodowanii to nie
    tylko takie Fredy.

    Pozdr