    From: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: udostepnianie namiaru na nielegalne dane
    Date: Fri, 20 Apr 2007 12:06:26 +0200

    > byc, moze, nie wiadomo tego jednak
    > dodam rowniez, ze z osloskopa czy emula nie wynika wcale, czy wpisu dokonuje
    > admin czy wpis wskakuje automatycznie, po uprzednim "przez kogos
    > sprawdzeniu"...dlaczego? widnieja tam nadawcy wpisu, stad takie domniemanie

    nie ma znaczenia, gdyz oczywistym jest fakt ze zamieszczanie sa tam
    linki do materialow ktorych rozpowszechnianie jest karalne. Wiec to czy
    to zrobi admin czy ktos trzeci nawet bez ingerencji admina, to jezlei
    jest to serwis przeznaczony do zamieszczania takich linkow lub jest to
    forum na ktorym istnieje dzial przezaczony do zamieszczania takich
    linkow wowczas administrator serwisu sie nie wykpi odpowiedzialnosci
    (swiadomej) karnej za pomocnictwo w tym procederze.
    Co innego gdyby to byl serwis o innej tematyce niemoderowany(w sensie
    nie sprawdzany PRZED zamieszczeniem) i ktos by wrzucil taki link. Jezlei
    do admina by te informacjnie nie doszly wowczas
    mozna sie powolywac na ten przepis. Ale nie rznac glupa uogólniajac do
    wszystkich przypadkow.

    > IMO ze wzgledu na art. 15 usude taki uslugodawca moze sie spokojnie wykpic.

    mam inne zdanie i nie przekonasz mnie do jego zmiany.

    cytuje bo moze ktos nie looknal do ustawy:
    "Art. 14. 1. Nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto
    udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania
    danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub
    związanej z nimi działalności,"

    jezlei ow serwis posiada miejsce na informacje o jakich mowimy to admin
    musialby na sedziego debila trafic by go przekonac ze nie mial
    swiadomosci ze pomaga w rozpowszechnianiu cudzych dziel a wiec ze
    bierze swiadomy udzial w przechowywaniu bezprawnych danych.

    > wola a przepisy prawa to zupelnie inne rzeczy. Sama wola do scigania
    > uslugodawcow nie wystarczy skoro brak jest podstawy prawnej.

    podstawa jest.

    jak dla mnie eot

    pozdrawiam

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)