  • 11. Data: 2007-06-28 19:28:48
    Temat: Re: świadek usiłowania zabójstwa
    Od: "magda" <y...@b...pl>

    news:f611do$nav$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Czy nazwiesz "normalnym życiem" to że wszędzie czają się stada prawników,
    > którzy chcą cię pozwać za byle co? Bo tak jest w usa.

    Co to, to nie. Miałam jedynie na myśli to że jeśli ktoś zabija/próbuje zabić
    niewinnego przypadkowego człowieka to nie powinno być mu już dane posmakować
    wolności i normalnego życia, które sam ot tak po prostu postanowił komuś
    zabrać.

    Pzdr
    Magda

  • 12. Data: 2007-06-28 19:31:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    magda pisze:

> [...]
    przypadkowego człowieka to nie powinno być mu już dane posmakować
    > wolności i normalnego życia, które sam ot tak po prostu postanowił komuś

    To tak jest w Polsce, za usiłowanie zabójstwa jest odpowiednia kara (do
    dożywocie włącznie). Więc czemu marudzisz o usa?

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 13. Data: 2007-06-28 19:40:53
    Od: "magda" <y...@b...pl>

    Użytkownik "Johnson" napisał w wiadomości
    > To tak jest w Polsce, za usiłowanie zabójstwa jest odpowiednia kara (do
    > dożywocie włącznie). Więc czemu marudzisz o usa?

    No tak, tylko że tak wysokie kary są w Polsce rzadkością i w rzeczywistości
    mordercy wychodzą po kilku/kilkunastu latach. A jak się dostanie 300 lat to
    po ilu można się ubiegać o przedterminowe zwolnienie? 150?
    W sprawie o której mowa zastosowano złagodzenie kary z racji niezdolności
    oceny czynu czy jak to się tam fachowo nazywa... Czy jeśli sprawca raz nie
    ocenił właściwie tego że próbował kogoś zabić i tylko liczne operacje
    sprawiły że odpowiadał za usiłowanie a nie za zabójstwo, to czy drugi raz
    będzie potrafił to ocenić? Wątpię. W resojalizację zbrodniarzy jakoś nie
    wierzę.
    Dlatego uważam że w takich sprawach to tylko dożywocie, bez jakiegokolwiek
    prawa do zwolnienia. Może być w kamieniołomach, albo przy budowie autostrad
    na Euro ;)
    Pzdr
    Magda

  • 14. Data: 2007-06-28 20:17:11
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "magda" <y...@b...pl> napisał

    > Dlatego uważam że w takich sprawach to tylko dożywocie, bez
    > jakiegokolwiek prawa do zwolnienia. Może być w kamieniołomach,
    > albo przy budowie autostrad

    No chyba że sypną groszem za "sraty moralne"...

  • 15. Data: 2007-06-28 22:09:56
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "magda" <y...@b...pl> napisał w wiadomości

    > zabić dziecko ew. matkę czy siostrę i byś to wszystko widział to też byś
    > tak pięknie gadał...

    Tak - na pewno chcialbym na tym zrobic pieniadze.
    Na ile wyceniasz te straszliwe straty moralne?
    5 tysiecy, 10 a moze 100?

    Gdybym ja widzial, jak ktos zabija kogos bliskiego i mu sie to nie udalo, to
    w pierwszej kolejnosci bym dziekowal Bogu, ze sie to nie udalo. W drugiej
    kolejnosci chcialbym jakiegos odwetu na sprawcy - ale do glowy by mi nei
    przyszlo, zeby pozywac go o wyimaginowane straty moralne. Toz to absurd i
    zwykle, niskie cwaniactwo!
    Robienie z siebie ofiary - przeciez niedoszlej - tylko po to, by wydrwic
    pare groszy i sie za nei zabawic.

    Juz bym predzej zrozumial, gdybys zasugerowala np. wysoka nawiazke na PCK
    albo inna orghanizacje charytatywna. Nie, ty na tej - w sumei niedoszlej -
    tragedii chcesz nabic swoja kieszen, nakarmic swoj zoladek!

    Mysle, ze Twej chorej moralnosci nie naprawi juz zadne powodztwo.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 16. Data: 2007-06-28 22:22:38
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Johnson wrote:

    > Czy nazwiesz "normalnym życiem" to że wszędzie czają się stada
    > prawników, którzy chcą cię pozwać za byle co? Bo tak jest w usa.

    ALe na prawnika w USA stac kazdego, bo:

    - maja przystepne stawki
    - zgadzaja sie na success fee

    Jacek

  • 17. Data: 2007-06-29 05:47:57
    Od: l...@i...eu

    Ciekawa jestem czy jak Tobie by ktoś próbował
    > zabić dziecko ew. matkę czy siostrę i byś to wszystko widział to też byś tak
    > pięknie gadał...

    W ogóle bym nie gadał. Wziął bym pierwsze z brzegu krzesło i przywalił w łeb,
    a przynajmniej bym próbował.

  • 18. Data: 2007-06-29 05:50:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jasek pisze:

    > ALe na prawnika w USA stac kazdego, bo:
    >
    > - maja przystepne stawki
    > - zgadzaja sie na success fee

    No i OK, rozumiem że chciałbyś mieć ciągłe procesy, bo stać cię na
    prawnika ? Lubisz się procesować bez powodu?
    A prawnicy w usa, są "za darmo" między innymi dlatego że są ich właśnie
    stada, które się "nudzą".

  • 19. Data: 2007-06-29 08:18:42
    Od: "magda" <y...@b...pl>

    Użytkownik "SDD" napisał w wiadomości .
    > Na ile wyceniasz te straszliwe straty moralne?
    > 5 tysiecy, 10 a moze 100?

    Gdybym znalazła się w takiej sytuacji osobiście wyceniłabym na wszystko co
    sprawca kiedykolwiek posiadał i na co całe życie pracował. Wyceniłabym na
    cały jego majątek, wolność, godność (o ile w ogóle taką posiada). Jednym
    zdaniem pozbawiłabym tego człowieka wszystkiego czego tylko można go
    pozbawić. Poza życiem, bo do tego prawo ma tylko siła rządząca tym
    światem...
    Szkoda by mi było jedynie jego rodziny...
    PS Rzeczy materialne rzeczywiście możnaby było przekazać rodzinom, które
    takiego szczęścia jak rodzina pokrzywdzonego nie miały i którym jakiś
    morderca zabrał najbliższą osobę....
    Magda

  • 20. Data: 2007-06-29 08:29:27
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 28 Jun 2007 18:22:38 -0400, Jasek napisał(a):

    > ALe na prawnika w USA stac kazdego, bo:
    >
    > - maja przystepne stawki
    > - zgadzaja sie na success fee

    Nawet lepiej - prawnicy sami przychodzą do klientów i pytają czy chcą
    pozwać jakąś wielką firmę. Było coś o tym chyba w ostatnim Focusie -
    o bzdurnych procesach (artykuł "Łowcy odszkodowań").
    Ja uważam że odszkodowania rzędu 2,9 mln $ za lekkie oparzenie kawą
    czy też 1,75 mln $ dla klienta który myślał że tempomat to to samo co
    autopilot (w wozie kempingowym) to po prostu patologia.
    Już nie mówiąc o sytuacjach gdy pacjentka po źle przeprowadzonej liposukcji
    pozwała... nie - nie lekarza - tylko wydawcę ksiażki telefonicznej, w
    której znalazła jego numer, bo ten lekarz w rzeczywistości nie był
    "doktorem" i ksiażka podawała nieprawdziwe dane.
    W Polsce takie przypadki kieruje się do psychiatry - w usa do prawnika.

    Pozdrawiam,
    Henry