  • Data: 2005-04-08 14:36:07
    Temat: Re: pozew przeciw ZUS - proszę o pomoc
    Od: "Sebastian" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy odwołanie złożone było pisemnie, wysłane pocztą, listem poleconym za
    > zwrotnym poswiadczeniem odbioru? Lub czy zostało złożone na kancelarii
    > ewentualnie w punkcie obsługi klienta i potwierdzone przystawieniem stępla?
    > Jak nie to zapomnij że takie pismo istniało.

    wszystkie odwołania składane były przez mamę albo przeze mnie osobiście, mamy
    kopie ze stemplem potiwrdzającym datę wpłynięcia do ZUS

    > To była jednorazowa wypłata dla osób posiadających najniższe świadczenie.

    czyli to dodatkowo potwierdza,że nic w tej sprawie ZUS nie zrobił

    > 1) Jeżeli pismo do ZUS zostało złożone w takiej formie jak opisałem wyżej
    > to:
    >
    > a) czy napewno nie dotarło pismo informujące o wydłużeniu terminu
    > rozpatrzenia sprawy na podstawie przepisów KPA?
    > b) jeżeli nie było żadnego pisma faktycznie to należy złożyć skargę na
    > bezczynność organu - i gwarantuję że w tym przypadku polecą nagany na
    > pracowników odpowiedzialnych (ktoś dał pewnie ciała i teraz nijak nie wie
    > jak się wyplatac).

    czy skargę na bezczynność składa się do sądu czy do ZUS (jakiejś wyższej
    instancji w ZUSie) ?

    > 2) Czy napewno nie było uchybień z Waszej strony??? Inaczej jesteście na od
    > początku na przegranej pozycji, dobrze to przeanalizujcie bo będzie Was to
    > kosztowało sporo nerwów.

    wszystkie odwołania były składane przed terminem 30 dni od otrzymania
    kolenjych decyzji, tak więc w tej materii jest wszystko ok. Dodatkowo mama
    była w ZUS Żyrardów, gdzie były jej druki RP7 (ZUS w Pruszkowie nawet nie
    zajrzał do nich przy wyliczaniu świadczenia, dopiero mama wymogła przesłanie
    tych druków do Pruszkowa), i pracownica tamtego ZUS nie umiała wytłumaczyć
    tego stanu rzeczy i zapewniała że cała racja jest po stronie mamy

> [...]
    > bodajże, załaczając wszelką możliwą dokumentację jaka Ci przyjdzie do
    głowy,
    > łacznie z korespondencją jak była kierowana do/z ZUS, ale:
    > - na co złozysz pozew? możesz tylko na decyzję o przyznaniu renty w
    > zaniżonej wysokości, na decyzji jednak jest dokładne pouczenie o odwołaniu
    > nie wiem czy nie będzie trzeba wnosić dodatkowego wniosku o przywrócenie
    > terminu. Proponuję jednak od razu zwrócić się o przydzielenie adwokata z
    > urzędu ponieważ nie poradzicie sobie w zawiłości przepisów jakie bedą brane

    pozew o uporczywe i bezzasadne przeciąganie sprawy, niekorzystne naliczenie
    należnego świadczenia - ma coś takiego sens ?

    > 3) Co to za Oddział ZUS tworzy takie szopki?

    ZUS w Pruszkowie - czy w takim przypadku też do sądu w Warszawie, czy
    wystarczy do sądu Rejonowego w Pruszkowie do odpowiedniego wydziału ?

    dziękuję za pomoc i pozdrawiam