    From: Romek <r...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: posluch i kamera w firmie
    Date: Wed, 25 Dec 2002 15:20:59 +0100

    Dnia Wed, 25 Dec 2002 01:17:19 +0100, "Elita.pl" <b...@e...pl>
    napisał(a):

    >Tak.
    >
    >pozdrawiam
    >Arek

    Witam
    Według mnie sie mylisz i to znacznie.
    Zastosowanei znajda art. 23 , 24 kc. *(ewenrtulanei w zwiakzu z art.
    12 ( o ile pamietam dobrze numerek-chodzi o to ze pracodawca ma
    obowiazek chronic dobra osbiste pracownika), pisze ewentualnie bo nie
    znamy podstawy zatrudnienia)

    Nagrywanie pracownika ( kogokolwiek) podczas pracy narusza wiel dóbr
    oosbistych np. prawo do prywatnosci , wizerunek, tajemnice komunikacji
    - mozan by okreslac kolejne. Przesałnką ochrony z art. 24 kc. jest
    jednak nei tylko naruszenie dóbr , lecz równiez bezprawnosc
    naruszenia. Tylko bezprawne naruszenie dobra osobistego stanowi
    naruszenei prawa osobistego. A dopiero naruszenie prawa osobistego
    uzasadnia żadanie ochrony z art. 24 k.c.
    Naruszenei bezprawnosci działń naruszajacych dobro DOMNIEMYWA sie.
    Praktyka orzecznicza i doktryna wskazują na kilka oklicznosci
    wyłaczjacych bezprawnosć. Jedna z nich jest zgoda uprawnionego.
    Pytanie teraz brzmi - czy w tym przypadku byla zgoda uprawnionego.
    Moim zdaniem sam wiedza o naruszeniu dobra nei stanowi zgody an to
    naruszenie. Uwazaam,ze nieuzasadniony twoj poglad- ze "jezeli kamera
    jest widoczna " to naruszenei dobra nie jest bezprawne.
    Opierasz sie an domniemanej zgodzie? W moim przekonaniu w takim
    przyapdku nei mozna mówic o tego rodzaju zgodzie. Pozatym jest kwestia
    dowodowa. Pamietaj,ze w zwiazku z powyzszym domniemaniem to
    pracodawcca musi udowodnic,ze jegodziłania nei byly bezprawne, to
    pracodawca musi wykazac ze pracownik zgodzil sie na filmowanie czy
    podsluch. Jezeli brak zgody na pisme to dowod taki bedzieciezko
    przeprowadzic.
    Wiec uwazam,ze twój poglad jest nieuzasadniony.
    Pozdrawiam
    Romek Bieda
    www.prawnik.net.pl