eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[pieniactwo] urzad stanu cywilnego i oplata za filmowanie we wlasnymzakresie › Re: [pieniactwo] urzad stanu cywilnego i oplata za filmowanie we wlasnymzakresie
  • Data: 2005-08-30 09:22:17
    Temat: Re: [pieniactwo] urzad stanu cywilnego i oplata za filmowanie we wlasnymzakresie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:df17ab$cmm$1@news.onet.pl...

    > Zasada, że "nie można zabronić fotografowania tego co można
    zobaczyć" nie
    > zawsze się sprawdza. Najczęściej nie ma zastosowania w zderzeniu z
    prawami
    > autorskimi. Chociażby przywołane przeze mnie koncerty z zakazem
    filmowania
    > czy fotografowania, kina z zakazem filmowania czy (przez analogię)
    radio z
    > zakazem nagrywania. Muzeum, jako właściciel eksponatów i podmiot
    praw
    > autorskich, chyba również może sobie nie życzyć, aby ktoś utrwalał
    obraz.

    Nie można zabronić filmowania i fotografowania, a jedynie późniejszej
    publikacji. Zresztą, jeśli masz odmienne zdanie, to podaj podstawę
    prawną do niego.

    > Strony łączy jakiś stosunek prawny, najpewniej o charakterze
    cywilnoprawnym.
    > Co do prawnych podstaw zatrzymania to chyba nie wchodzi ono w grę,
    zresztą
    > nie wspominałem o nim.

    No i właśnie z tego powodu dyskusja traci sens praktyczny. Nie masz
    żadnego instrumentu prawnego, by uniemożliwić komuś fotografowanie.
    Nie popełnia on żadnego czynu zabronionego. Nie zawierał również umowy
    zabraniającej mu tego, a przepisy ogólne dają podstawy do ustanawiania
    regulaminów tylko w niektórych wypadkach. Pałacu ślubów i urzędowej
    uroczystości pod to podciągnąć się nie da.