eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[pieniactwo] urzad stanu cywilnego i oplata za filmowanie we wlasnymzakresie › Re: [pieniactwo] urzad stanu cywilnego i oplata za filmowanie we wlasnymzakresie
  • Data: 2005-08-30 20:47:39
    Temat: Re: [pieniactwo] urzad stanu cywilnego i oplata za filmowanie we wlasnymzakresie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:df1cme$57$1@news.onet.pl...

    > Dlaczego nie? A jak organizatorzy koncertów, właściciele kin itd.
    robią?
    > Zawierają umowę: my pokażemy Ci koncert/film/itd., ale Ty nie możesz
    wnosić
    > kamery i filmować. Z kamerą Cię nie wpuścimy. Proste? Proste. Jak
    się
    > klientowi nie podoba to niech idzie gdzie indziej.

    Wiesz, taki zakaz ma skutek dotąd, dokąd jest przeszczegany. Po raz
    n-ty napiszę: A co zrobisz, jak klient weźmie i wyciągnie aparat? Ani
    go zatrzymać, ani dotknąć?

    > Wchodząc do muzeum, idąc na koncert zawiera się umowę! I może ona
    nie
    > przewidywać możliwości filmowania. Żeby była jasność: nie uważam, że
    > urzędzie można zabronić filmowania. Ale sądzę, że jak ślub odbywa
    się w
    > innym miejscu (np. muzeum), to brak zgody mógłby być uzasadniony.

    Ależ ona nie musi zawierać takiego zezwolenia. Zakazy zawiera ustawa.
    W odniesieniu do dzieł nie zabrania ona zwielokrotniania zasadniczo, a
    jedynie ogranicza publikacje. Ja bym proponował przejrzenie ustawy
    Prawo Autorskie" przed dalszą dyskusją. Bo akurat fotografowanie i
    filmowanie w muzeach jest właśnie tam unormowane.