  • 1. Data: 2004-06-22 16:04:49
    Temat: Re: paserstwo
    Od: "Gośka" <g...@o...pl>

> [...]
    > rzeczywiście wartość, pokrzywdzony twierdzi,że 8000 zl.
    > Adwokat wziąl 1000 zl, za zajęcie się sprawą,ale wlaśnie przyszlo wezwanie
    na
    > sprawę, a adwokat żąda 2000zl i po 300zl za każdą sprawę.Trochę dużo...
    > Dodam iż ci co sprzedali sprzęt są oskarżeni z kilku paragrafów, czy możliwe
    > jest odlączenie od tamtych spraw? i jak to można zrobić? czy samemu można
    > liczyć na sprawiedliwy wyrok? czy można samemu poddać się karze? jeżeli tak,
    > co co rozsądnego zaproponawać? oskarżony przyznaje sie,że kupil, ale nie

    teraz widać?? :)

  • 2. Data: 2004-06-22 18:10:54
    Od: "Teqnix" <x...@k...org>

    hello, imho szkoda kasy tu na adwokata bo to bardzo prosta sprawa i on
    raczej nic nie wskora a pieniadze wezmie, dobrze by bylo jakbyscie
    popatrzyli w komisach, na allegro za ile mozna kupic rzecz o ktorej mowa w
    zarzucie a. o., gdy kwota nie odstaje znaczaco od tego co zaplacil oskarzony
    to w ogole sprawa na uniewinnienie i sobie zlozycie takie wnioski dowodowe.
    O ile jednak - co bardziej prawdopodobne cena byla faktycznie podejrzana
    (tzn razaco niska) a i oklicznosci swiadcza (nieznajomi chodzacy z ofertami
    po firmie) ze powinien przypuszcac ze rzecz byla kradziona, to jest to
    nieumyslna paserka, ale ze zakladam ze oskarzony nie karany skonczy sie
    zapewne na niewielkiej grzywnie, a w sumie by sie moglo i na warunkowym
    umorzeniu, ale wnioskujac takie cos oskarzony sie przyznaje do winy (w
    znaczeniu procesowym)

  • 3. Data: 2004-06-22 18:21:55
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 6/22/2004 6:04 PM, Gośka wrote:

    > czlowiek

    > znajdują,

    > na

    Osobiście wziąłbym adwokata - wiem, że drogo, ale perspektywa wielu
    spraw, wyroku i zasądzenia znacznych kwot nie wygląda różowo.

    Jeżeli uważasz, że cos jest warte 900 zł, a pokrzywdzony, że 8000 - to
    jeżeli to udowodni (np. rachunek, opinia biegłego) - to prokurator
    powie, że kupując za tak niska kwotę kupujący wiedział, lub mógł
    przypuszczac, że kradzione.
    Ponadto jest szereg innych okoliczności - cos jest przyniesione przez
    nieznajomych, pewnie bez jakichkolwiek papierów - to nie wygląda dobrze.

    Weź pod uwagę - że Ty nie masz doswiadczenia - a prawdziwi złodzieje
    mają -tzn. będą kłamać, mataczyć - a sprawiedliwośc jest ślepa i moze
    wyjść nawet na to, że to kupujący zlecił, powiedział, że to jego, a
    "oni" mieli tylko przynieść,a te 900 zł to była pożyczka, którą właśnie
    odebrali, a nie żadna zapłata. A włamali się, bo zapomniał im dać kluczy.

    Pzdr; Catbert

  • 4. Data: 2004-06-22 20:14:16
    Od: "Gośka" <g...@o...pl>

    > spraw, wyroku i zasądzenia znacznych kwot nie wygląda różowo.

    Adwokat byl, jak pisalam wcześniej,ale jak się niedawno dowiedzialam
    prowadzil sprawę pewnego znajomego / też paserstwo, nie wiem, czy to ma
    znaczenie,że policja odebrala sprzęt/, sprawa trwala 5 lat, adwokat przychdzil
    na sprawy, ale jego rola polagala na siedzeniu obok i mówieniu, aby w pewnych
    momentach coś zaprotokulować.
    Odbiegając od sprawy, ja też kiedyś postanowilam zasięgną porady adwokata,
    chodzilo o odszkodowanie komunikacyjne. Poszlam do biura, sekretarce
    przedstawilam pokrótce problem...adwokat wystosowal pisma... no i po pewnym
    czasie oglądam w telewizji reginalnej program, pokazują moją panią mecenas,
    jako "specjalistę" od rozwodów :), a na sprawach komunikacyjnych niewiele się
    znala.

    > Jeżeli uważasz, że cos jest warte 900 zł, a pokrzywdzony, że 8000 - to
    > jeżeli to udowodni (np. rachunek, opinia biegłego)

    sprzętu nie ma, zostal sprzedany, osobie obcej, bez umowy. Oskarżony zna się
    na wartości sprzętu, dlatego wydawalo mu się, że cena 900 zl.jest dobrą.., ale
    nie aż tak,żeby podejrzewać iż jest kradziony.

> [...]
    > "oni" mieli tylko przynieść,a te 900 zł to była pożyczka, którą właśnie
    > odebrali, a nie żadna zapłata. A włamali się, bo zapomniał im dać kluczy.

    Faktycznie, na dzień dzisiejszy ci co ukradli i sprzedali nie przyznają się
    do niczego.
    A jeżeli jednak nie będą mataczyć, to jak sąd może ukarać?

    > Pzdr; Catbert
    dziękuje za odpowiedź
    Pozdrawiam Gośka

  • 5. Data: 2004-06-22 20:18:15
    Od: "Gośka" <g...@o...pl>

> [...]
    > zapewne na niewielkiej grzywnie, a w sumie by sie moglo i na warunkowym
    > umorzeniu, ale wnioskujac takie cos oskarzony sie przyznaje do winy (w

    dzięki za odpowiedź,
    i oby tak bylo.
    Pozdrawiam
    Gośka