    From: firma mm <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "nie mam zielonego pojecia"
    Date: Mon, 09 May 2005 12:11:45 +0200

    bolo wrote:

    > bylem sobie kilka dni temu w urzedzie miasta i chcialem dopisac do
    > dzialalnosci kilka pozycji typu transport kosmiczny, produkcja sprzetu
    > kosmicznego.... odmowiono mi twierdzac ze musze miec na to koncesje ktore
    > wydaje MSW

    Tego się nie da wykluczyć, bo gdyby każdy chciał wysłać rakietę w
    stratosferę to mógłby być poważny problem natury politycznej wskutek
    możliwej pomyłki. Nie bez powodu istnieją przepisy międzynarodowe o
    powiadamianiu wszystkich państw posiadających broń nuklearną o
    wystrzeliwaniu swojej rakiety do stratosfery. Był taki przypadek
    opisywany w "Świecie Nauki" że przez przeoczenie Rosjanie nie zapisali
    dobrze informacji że Finlandia wystrzeliwuje jakąś małą rakietę badawczą
    i wystąpił w Rosji stan podwyższonej gotowości (odwetu nuklearnego).
    Śledzono tor rakiety i po kilku minutach stwerdzono że nie leci do Rosji
    więc stan podwyższonej gotowości odwołano, ale już blisko było do
    wysyłania rakiet SS 20.