  • Data: 2003-07-05 18:16:20
    Temat: Re: legitymowanie, zatrzymanie - procedury
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości > >P.S.
    Kontrola osobista może odbywać się w każdym, absolutnie każdym miejscu
    > To jesteś drugą (po mnie) osobą na tej liście, która to samo twierdzi.
    > Szkoda, że nie było cię w temacie: "Czy ma prawo mnie przeszukac ?".
    > Miałem tam dwóch przeciwników Kamila Gołaszewskiego i właśnie Roberta,
    > który do dziś zdania nie zmienił i dalej podaje nieprawdę IMHO.

    Nie chcę wracać do starych spraw, bo nowe tematy czekają, ale krótko kilka
    argumentów:
    1) w treści ustawy wyrazy "kontroli osobistej", są wyraźnie oddzielone od
    całej reszty, czyli od przeglądania zawartości... w portach itd
    2) zgodniez tzw. wykładnią celowościową prawa należy wnioskować, że kontrola
    może być dokonana wszędzie.
    Bo ładunki, bagaże łączą się z portami i środkami transportu, ale
    kontrola... Jaki byłby cel ograniczania kontroli osobistej tylko do terenu
    dworca ? Ustawodawca chciał dać prawo kontroli osobistej, jednocześnie
    rozszerzył je do innych przypadków np. sprawdzania bagażu, ze względu na
    potencjalne sytuacje np. przewozu przedmiotów skradzionych bez opieki ich
    właściciela etc.
    3) "O ile kontrola osobista może zostać przeprowadzona w każdym miejscu, o
    tyle przeglądanie zawartości...." Ten cytat pochodzi z: "Podstawowe
    uprawnienia policjantów służby prewencyjnej" red. dr A.Tryburska, WSPol,
    Szczytno, 2000.

    Zachęcam także do kontynuacji głównego wątku. Pozdr.