    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.religia,pl.soc.prawo,pl.soc.polityka
    Subject: Re: kodyfikacja a` la LPR: sekty (konkurencyjne) nielegalne
    Date: Fri, 30 Jun 2006 17:11:08 +0200

    EMET napisał(a):

    > Ciekawe, kto będzie rozstrzygał o tym, kiedy mamy do czynienia z 'sektą'?
    > Kiedy do czynienia z 'psychomanipulacją'?

    A co z "psychomianipulacją" w radiu maryja, telewizji publicznej,
    miejscu pracy, szkole, wojsku itp.???

    > Łatwo się domyslić, że LPR i mocodawcy...

    Jak mówiłem - to pierwszy krok do utworzenia "Katolickiego Państwa
    Narodu Polskiego"... Nie mówię, że sekty nie są groźne, ale nie dlatego,
    że to sekta, ale dlatego, że jakakolwiek forma fanatyzmu religijnego
    jest groźna, zarówno u wyznawców jakiegoś quasi-hinduskiego kultu
    jednoczącego kilkadziesiąt osób, jak w większej grupie "wyznawców"
    zjednoczonych pod sztandarami jedynego słusznego radia albo Opus Dei.

    Zresztą... Powinni sobie czasem przypomnieć jak Kościół zaczynał.
    Dokładnych cytatów nie podam, ale chyba było coś w ewangelii o zaparciu
    się samego siebie, sprzedaniu majątku, zostawieniu rodziny czy wręcz
    nienawiści do ojca i matki. :)

    # /George Orwell - Rok 1984/