  • 1. Data: 2006-06-30 02:28:52
    Temat: kodyfikacja a` la LPR: sekty (konkurencyjne) nielegalne
    Od: "ks. Jerzy Zdrapka" <s...@o...org.pl>

    LPR chce wojny z sektami

    29.06.2006

    Psychomanipulacja uznana za przestępstwo zagrożone karą więzienia -
    takie zmiany w kodeksie karnym proponuje LPR. Ma to być skuteczny sposób
    na walkę z sektami.

    "Życie Warszawy" dotarło do szczegółów projektu. Problem
    psychomanipulacji w Polsce jest stale aktualny. A podczas wakacji wraca
    ze zdwojoną siłą. - Zarówno policja, jak i rodzice młodzieży, która
    dostała się pod wpływ sekt, są bezsilni - mówi poseł Ligi Polskich
    Rodzin Andrzej Mańka.

    Zdaniem psychologów, psychomanipulacja, w tym tzw. pranie mózgu, to
    najczęściej stosowana w sektach technika, która kradnie wolność i
    prowadzi do izolacji oraz całkowitego podporządkowania członków grupy
    przywódcy. Za jej pomocą można nakłonić do zmiany trybu życia i
    zainteresowań, zerwania kontaktów z rodziną i przyjaciółmi oraz
    rezygnacji z nauki. Jednak psychomanipulacja, choć groźna, nie jest
    obecnie zakazana przez prawo - wskazuje gazeta.

    Zwabieni przez sekty

    Zmieniają przyzwyczajenia, podejście do życia i swych bliskich, by nagle
    zniknąć bez śladu. Szczęścia i przyjaciół szukają w sektach. Odpowiedź
    na pytanie: dlaczego - wcale nie jest prosta.
    Być może zmieni się to w tej kadencji. Posłowie LPR przygotowali już
    stosowną propozycję zmian w kodeksie karnym. - Nasz projekt wzorowaliśmy
    na przepisach obowiązujących we Francji. Do tej pory to jedyny kraj w
    Europie, który zdecydował się na takie rozwiązania prawne. Mam nadzieję,
    że Polska będzie kolejnym - mówi poseł Mańka. I dodaje, że pomysł na
    pewno wywoła kontrowersje. - Sekty przenikają przecież do różnych
    środowisk, w tym politycznych i dziennikarskich - twierdzi.

    Projekt LPR zakłada zmiany ponad 20 artykułów kodeksu karnego i
    wprowadza definicję psychomanipulacji. A jest nią "oddziaływanie na
    osobę lub grupę osób metodami psychologicznymi w związku z działalnością
    o charakterze religijnym lub rytualnym w celu bezwzględnego
    podporządkowania tej osoby lub grupy osób sprawcy".

    Nowe przepisy mają najostrzej karać fanatyków religijnych nakłaniających
    do aktów terroru, zabójstw i samobójstw, a także satanistów, jeśli chcą
    doprowadzić do mordów rytualnych. Takim osobom grozi kara pozbawienia
    wolności nie mniejsza niż 12 lat albo dożywocie. W praktyce może to
    oznaczać kary za samo rozpowszechnianie ideologii lub religii, która
    zainspiruje sprawców przestępstw.

    Proponowana przez LPR nowelizacja kodeksu karnego rozszerza także zakres
    czynów traktowanych jako przestępstwa przeciwko rodzinie. Karane mają
    być osoby, które nakłaniają dzieci i młodzież do zerwania kontaktu z
    rodzicami lub opiekunami prawnymi.

    Projekt LPR zakazujący psychomanipulacji trafi do laski marszałkowskiej
    w połowie lipca, na najbliższym posiedzeniu Sejmu. W uzasadnieniu
    posłowie Ligi przekonują, że podobna ustawa jest właśnie opracowywana we
    włoskim i niemieckim parlamencie - pisze "ŻW".

    (PAP)

  • 2. Data: 2006-06-30 05:57:50
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    ks. Jerzy Zdrapka napisał(a):

    > Psychomanipulacja uznana za przestępstwo zagrożone karą więzienia -
    > takie zmiany w kodeksie karnym proponuje LPR. Ma to być skuteczny sposób
    > na walkę z sektami.

    ROTFL!
    Jak się domyślam, nowe prawo ma dotyczyć jedynie sekt, ale
    "psychomanipulacja" stosowana wewnątrz Kościoła Katolickiego i innych
    większych związków wyznaniowych już nie będzie brana pod uwagę? I gdzie
    tutaj równość wobec prawa? :)
    Co jak co, ale tego typu praktyki w większym lub mniejszym stopniu są
    podstawą funkcjonowania jakiejkolwiek zorganizowanej religii. :)

    Moim zdaniem to nie jest żadne prawo broniące przed sektami, ale
    zwyczajny pretekst do prześladowania wyznawców mniejszych religii -
    pierwszy krok do stworzenia tego, co zapisała w swoim statucie młodzież
    wszechpolska - Katolickiego Państwa Narodu Polskiego...

    # /George Orwell - Rok 1984/

  • 3. Data: 2006-06-30 13:02:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Atlantis wrote:

> [...]
    > pierwszy krok do stworzenia tego, co zapisała w swoim statucie młodzież
    > wszechpolska - Katolickiego Państwa Narodu Polskiego...

    Z drugiej strony ktoś może przepis wykorzystać do zlikwidowania
    rydzykowców, LPR i weszpolaczków ;-P

  • 4. Data: 2006-06-30 13:55:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Atlantis [###m...@w...pl.###] napisał:

    Kolejny martwy przepis jak walka z pornografią. Bo kto i na jakich
    zasadach ma oceniać, dokąd tej to szerzenie wiary, a odkąd
    psychomanipulacja?

  • 5. Data: 2006-06-30 14:19:03
    Od: "EMET" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ks. Jerzy Zdrapka" <s...@o...org.pl> napisał w
    wiadomości news:E%%og.9614$U%1.8801@trndny07...
> [...]
    > posłowie Ligi przekonują, że podobna ustawa jest właśnie opracowywana we
    > włoskim i niemieckim parlamencie - pisze "ŻW".

    Ciekawe, kto będzie rozstrzygał o tym, kiedy mamy do czynienia z 'sektą'?
    Kiedy do czynienia z 'psychomanipulacją'?

    Łatwo się domyslić, że LPR i mocodawcy...

    Chyba, że zaprosi się do współpracy wszystkie legalnie działające Kościoły
    i Związki Wyznaniowe w RzP; ale aż tak naiwny nie jestem...

    EMET

  • 6. Data: 2006-06-30 15:11:08
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    EMET napisał(a):

    > Ciekawe, kto będzie rozstrzygał o tym, kiedy mamy do czynienia z 'sektą'?
    > Kiedy do czynienia z 'psychomanipulacją'?

    A co z "psychomianipulacją" w radiu maryja, telewizji publicznej,
    miejscu pracy, szkole, wojsku itp.???

    > Łatwo się domyslić, że LPR i mocodawcy...

    Jak mówiłem - to pierwszy krok do utworzenia "Katolickiego Państwa
    Narodu Polskiego"... Nie mówię, że sekty nie są groźne, ale nie dlatego,
    że to sekta, ale dlatego, że jakakolwiek forma fanatyzmu religijnego
    jest groźna, zarówno u wyznawców jakiegoś quasi-hinduskiego kultu
    jednoczącego kilkadziesiąt osób, jak w większej grupie "wyznawców"
    zjednoczonych pod sztandarami jedynego słusznego radia albo Opus Dei.

    Zresztą... Powinni sobie czasem przypomnieć jak Kościół zaczynał.
    Dokładnych cytatów nie podam, ale chyba było coś w ewangelii o zaparciu
    się samego siebie, sprzedaniu majątku, zostawieniu rodziny czy wręcz
    nienawiści do ojca i matki. :)

    # /George Orwell - Rok 1984/

  • 7. Data: 2006-06-30 17:12:32
    Od: "EMET" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >

    > --
    > # Pozdrowienia przesyła Atlantis # GG: 1238885
    > # "Władza to nie środek do celu; władza to cel"

    Przecież sami sobie nie zarzucą psychomanipulacji ani sekciarskich
    inklinacji.
    Poczytaj arcyinteresujący nr "BEZ DOGMATU" - nr 68 [por. mój post].
    Tam jest multum rozważań o pewnych tendencjach...
    Np. taki artykuł
    "Polska w okresie realnego klerykalizmu" [strony 6 - 8; autor Jana
    Woleński].

    Cytatów jest mnóstwo, Atlantisie; ale kto by się tam przejmował nimi...
    Bo co niby sądzić o takich:

    "Lisy mają nory, ptaki gniazda a Syn Człowieczy nie ma gdzie by głowę
    skłonił."
    -- wg Mateusza 8:20; wg Łukasza 9:28.

    O początkach Wspólnoty chrześcijańskiej - apostolskiej możesz poczytać
    np. w Księdze Dzieje Apostolskie 4:32.
    O innych co piszesz - też jest; ale cóż to...

    Ale najciekawsze jest to, że Wspólnota apostolsko-chrześcijańska
    sama była nazywana 'sektą':
    "Mąż ten [czyli Paweł], stwierdziliśmy to bowiem, jest rozsadnikiem zarazy
    i zarzewiem niepokojów wśród wszystkich Żydów na całym świecie
    i przywódcą sekty nazarejczyków." -- Dzieje Ap 24:5, BW.
    "To jednak wyznaję przed tobą, że służę ojczystemu Bogu zgodnie z tą drogą,
    którą oni nazywają sektą, wierząc we wszystko, co jest napisane w zakonie
    i u proroków." -- Dzieje Ap 24:14, BW.
    W grece mamy tutaj terminy od rdzennego < airesis >, czyli:
    "odszczepieństwo, stronnictwo, sekta, klika, stowarzyszenie" itp.

    Jednak wystarczy tylko cofnąć się do sytuacji, kiedy powstał instytucjonalny
    KRzK - w IV wieku n.e.; np. epoka Konstantyna Wielkiego.
    Kiedyś prześladowani - teraz oni zaczęli innych prześladować i temu podobne.

    Ciekawe, że tam, gdzie Rzymskokatolicy są zdecydowaną mniejszością,
    wówczas nawet papież apeluje o tolerancję i poszanowanie praw sumienia
    dla mniejszości wyznaniowej. Natomiast tam, gdzie są w większości
    - tam jakże "inną melodię śpiewają"...

    Widać to na przykładzie reakcji KRzK na traktowanie w krajach muzułmańskich
    czy reakcja na postawę władz Chin; dla przykładu.
    A czy myślisz, że Prawosławie też toleruje Mniejszości Wyznaniowe?
    Przykłady można mnożyć.

    A czy wiesz, jak "dobrowolnie" stawali się chrześcijanami w Polsce za
    Mieszka I?

    Wiemy obydwoje, jak się sprawy mają.

    Pozdrawiam -- Stephanos

  • 8. Data: 2006-07-01 13:59:20
    Od: losca <z...@i...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Atlantis [###m...@w...pl.###] napisał:
    >

    > Kolejny martwy przepis jak walka z pornografią. Bo kto i na jakich
    > zasadach ma oceniać, dokąd tej to szerzenie wiary, a odkąd
    > psychomanipulacja?

    Jak to kto? Ten sam 'niezwisly' sad ktory okreslil co to "uczucie
    religijne" w sprawie Nieznalskiej.

  • 9. Data: 2007-03-16 16:56:03
    Temat: ? Wiele.
    Od: "bb.mull" <h...@g...com>

  • 10. Data: 2007-07-27 19:43:19
    Temat: W zamian zadowala się tylko tym, co sprawia mu przyjemność.
    Od: "Grzegorz Z" <c...@m...pl>

    W zamian zadowala się tylko tym, co sprawia mu przyjemność.