  • Data: 2006-06-30 17:12:32
    Temat: Re: kodyfikacja a` la LPR: sekty (konkurencyjne) nielegalne
    Od: "EMET" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:e83eso$83n$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A co z "psychomianipulacją" w radiu maryja, telewizji publicznej,
    > miejscu pracy, szkole, wojsku itp.???

    > Jak mówiłem - to pierwszy krok do utworzenia "Katolickiego Państwa
    > Narodu Polskiego"... Nie mówię, że sekty nie są groźne, ale nie dlatego,
    > że to sekta, ale dlatego, że jakakolwiek forma fanatyzmu religijnego
    > jest groźna, zarówno u wyznawców jakiegoś quasi-hinduskiego kultu
    > jednoczącego kilkadziesiąt osób, jak w większej grupie "wyznawców"
    > zjednoczonych pod sztandarami jedynego słusznego radia albo Opus Dei.
    >
    > Zresztą... Powinni sobie czasem przypomnieć jak Kościół zaczynał.
> [...]

    Przecież sami sobie nie zarzucą psychomanipulacji ani sekciarskich
    inklinacji.
    Poczytaj arcyinteresujący nr "BEZ DOGMATU" - nr 68 [por. mój post].
    Tam jest multum rozważań o pewnych tendencjach...
    Np. taki artykuł
    "Polska w okresie realnego klerykalizmu" [strony 6 - 8; autor Jana
    Woleński].

    Cytatów jest mnóstwo, Atlantisie; ale kto by się tam przejmował nimi...
    Bo co niby sądzić o takich:

    "Lisy mają nory, ptaki gniazda a Syn Człowieczy nie ma gdzie by głowę
    skłonił."
    -- wg Mateusza 8:20; wg Łukasza 9:28.

    O początkach Wspólnoty chrześcijańskiej - apostolskiej możesz poczytać
    np. w Księdze Dzieje Apostolskie 4:32.
    O innych co piszesz - też jest; ale cóż to...

    Ale najciekawsze jest to, że Wspólnota apostolsko-chrześcijańska
    sama była nazywana 'sektą':
    "Mąż ten [czyli Paweł], stwierdziliśmy to bowiem, jest rozsadnikiem zarazy
    i zarzewiem niepokojów wśród wszystkich Żydów na całym świecie
    i przywódcą sekty nazarejczyków." -- Dzieje Ap 24:5, BW.
    "To jednak wyznaję przed tobą, że służę ojczystemu Bogu zgodnie z tą drogą,
    którą oni nazywają sektą, wierząc we wszystko, co jest napisane w zakonie
    i u proroków." -- Dzieje Ap 24:14, BW.
    W grece mamy tutaj terminy od rdzennego < airesis >, czyli:
    "odszczepieństwo, stronnictwo, sekta, klika, stowarzyszenie" itp.

    Jednak wystarczy tylko cofnąć się do sytuacji, kiedy powstał instytucjonalny
    KRzK - w IV wieku n.e.; np. epoka Konstantyna Wielkiego.
    Kiedyś prześladowani - teraz oni zaczęli innych prześladować i temu podobne.

    Ciekawe, że tam, gdzie Rzymskokatolicy są zdecydowaną mniejszością,
    wówczas nawet papież apeluje o tolerancję i poszanowanie praw sumienia
    dla mniejszości wyznaniowej. Natomiast tam, gdzie są w większości
    - tam jakże "inną melodię śpiewają"...

    Widać to na przykładzie reakcji KRzK na traktowanie w krajach muzułmańskich
    czy reakcja na postawę władz Chin; dla przykładu.
    A czy myślisz, że Prawosławie też toleruje Mniejszości Wyznaniowe?
    Przykłady można mnożyć.

    A czy wiesz, jak "dobrowolnie" stawali się chrześcijanami w Polsce za
    Mieszka I?

    Wiemy obydwoje, jak się sprawy mają.

    Pozdrawiam -- Stephanos