    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 30 Jul 2022 00:59:06 -0700 (PDT)
    Subject: Re: klątwa albańska
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 29 lipca 2022 o 23:09:36 UTC+2 Animka napisał(a):
> [...]
    rz-bronia-od-respiratorow-nie-zyje-policja-ma-potwie
    rdzenie-z-europolu/pzg1n6d,79cfc278
    -ktory-na-zlecenie-ministerstwa-zdrowia-kupowal.html
    > A jak umarł ktoś inny o takim samym nazwisku i imieniu, a ten dalej się
    > pławi w luksusach?

    Aha, i pewnie jeszcze przypadkowo na kilka dni wcześniej zmienił imię i nazwisko.
    Albo w ogóle nikt nie umarł, bo to jednak Albania?
    Animko, dobrze że jesteś w formie :)

    Ale żeby nie było, że to niemożliwe, kokeżanka żony po ślubie zmieniła nazwisko - co
    w miarę zrozumiałe, zameldowała się u męża, przedtem miała adres "rodzinny" spoza DC
    - oraz zmieniła imię, co dawno chciała zrobić.

    I idzie do biblioteki, gdzie już od dawna wypożyczała, bo akurat w tej okolicy
    mieszkała od przyjazdu do DC - i pokazuje ten nowy dowód.
    Bibliotekarka oczy w pięć złoty i krzyczy:
    "Pani kierowniczko, ta pani zmieniła adres, nazwisko i imię!"
    A kierowniczka:
    "Ta pani musi być z programu ochrony świadków!"

    Co do handlarza - "umrzeć" jest względnie łatwo, choć przed mafią się tak nie
    ukryjesz ("znajdzie człowieka nawet u diabła w dupie" - co w sumie pasuje jak ulał do
    CCCP) - ale większy kłopot, by narodzić się na nowo (sprawdzić czy nie wietnamczyk na
    "wiecznym paszporcie" - cóż, i w PL tak się da, ostatnio widziałem w autobusie takie
    dwie już w pełni rozwinięte, miętoszące kartki z napisem "świadectwo ukończenia
    szkoły podstawowej", obie z czerwonym paskiem - a jedna blond, druga manga, gadały po
    polsku - już miałem się pytać, czemu z czerwonym paskiem idą do jakiegoś marnego
    liceum na Ursynowie, skoro są lepsze - ale przypomniałem sobie traumę Lelewela i
    wolałem milczeć).
    Ale lepiej być "Albańczykiem" na wolności niż Polakiem w pierdlu.