  • Data: 2002-08-13 20:47:51
    Temat: Re: jednoosobowe firmy
    Od: "Matrix" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AndY" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ajdq3m$efo$1@news.tpi.pl...

    > Dzieki za precyzyjna odpowiedz ale ... :)
    > Co to jest umowa cywilno-prawna .

    Hmm....nie jestem prawnikiem :-)))
    Moja UCP to umowa na świadczenie pracy zawarta pomiedzy usługobiorcą (mój
    były pracodawca) a usługodawcą (moja skromna osoba).
    Określa zakres obowiązków i czynności,czas pracy,podległość służbową etc.
    Qrcze,ale wyjasniłem :P

    > Interesuje mnie przypadek czy jezeli jestem zatrudniony w zakladzie pracy
    na
    > umowe o prace to czy moge zalozyc sobie firme i wystawiac dodatkowo firmie
    > ktorej pracuje na stale fakture za jakies tam uslugi ....

    O,tu jest piesek pogrzebany:-)
    Na jakie konkretnie usługi?
    Jezeli pracujesz w firmie na etacie jako np.kierownik działu,a otworzysz DG
    i bedziesz sprzątał (poza godzinach swojej kierowniczej pracy) biurowiec,to
    IMHO możesz pozostac na etacie i wykonywać usługi,jako strona umowy CP ,ale
    tylko na sprzątanie.
    Jeśli natomiast miałbyś świadczyć prace (w formie UCP) ,a zakres czynności
    byłby ten sam ,jak na etacie(kierownik działu),to musiałbyś najpierw
    rozwiazać umowę o pracę,zarejestrować stosowną DG i zawrzeć umowę CP,jako ta
    (z tytułu wątku) "jednoosobowa firma".
    BTW właśnie tę możliwość ma skasować nowelizacja KP.
    Chodzi o to,że jako ten przykładowy kierownik działu świadczyłbyś usługi w
    ramach "kontraktu" dokładnie te same,w tych samych godzinach i podlegał tym
    samym przełożonym,czyli wszystko jak na etacie.
    W tym przypadku można IMHO "przyczepić się" (nowela KP to określi),że Twoja
    umowa CP na kierownika działu nosić bedzie znamiona umowy o pracę i w
    swietle nowych przepisów bedzie nieprawna.

    A w noweli KP chodzi IMO o to,że ZUS robi bokami i trzeba mu ,jak
    zwykle,pomóc :-(
    Z etatu,przy niezłych zarobkach,zabiorą Ci np.1000zł składek (wysokośc
    Twojej emerytury i tak pozostanie wielką niewiadomą),a prowadząc DG i mając
    umowę CP możesz płacić 500 (nie licze 100,23zł SUZ),a resztę ulokować w
    jakims planie emerytalnym poza ZUS-em.

    Slyszy się również,że nowela ma chronić pracowników przed przymusem,jaki
    stwarza pracodawca (przejdź pani na umowę CP,bo na etacie pani dalej nie
    zatrudnię).
    Oczywiście w przypadku,gdy pracownik ma niskie dochody,wyjdzie na umowie
    niekorzystnie,ale wystarczyłoby zastosować przepis zabraniający takich
    praktyk ,a nie "urawniłowno" zabraniac wszystkim pracować na umowach.
    Piękny wybieg-ochrona pracownika,a w rzeczywistości...wiadomo o co chodzi.
    Towarzysz Winnicki(zam.Alternatywy 4) ciągle zywy !

    Amkara - Tarnobrzeg

    a...@w...pl
    http://amkara.wiltom.pl

    "Kto prawdę mówi , ten niepokój wszczyna"