  • Data: 2004-10-27 00:52:11
    Temat: Re: drzewo w ogrodzeniu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <clm7kp$mrh$1@nemesis.news.tpi.pl>, krzysiek wrote:
    > Co zrobić, gdy drzewo (czereśnia) rośnie w granicy dwóch działek. Jest
    > przechylone co prawda w ok 90 % na stronę sąsiada ale pień wyrasta w granicy
    > ogrodzenia . Sąsiad nie chce sie zgodzić na jej usuniecie. Nawet murka do
    > ogrodzenia nie mogłem w tym miejscu wykonać. Gdy je wytnę, on moze założyć
    > mi sprawę o odszkodowanie.

    Nie przesadzasz? Nie możesz po prostu poprowadzić tak murka aby czereśnia
    była jego elementem (rosna raczej przewidywalnie) lub ją ominąć?

    A jak chcesz to koniecznie rozwiązywać formalnie to poczytaj Kodeks
    Cywilny w zakresie art. 148 - 154. Według art. 154 §1 jesteś prawnym
    współużytkownikiem tego drzewa czyli o ile dobrze to wszystko interpretuję
    masz prawo do 50% niespadłych pożytków :)

    --
    Marcin