  • Data: 2004-10-06 21:08:14
    Temat: Re: Zniszczenie komputera a odszkodowanie...
    Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    Arturze Ch.

    Moze nie jestem specjalista elektrykiem, ale dla mnie poprostu jest to
    jednoznaczne.
    Pracuja, wierca itd. po chwili cos grzebia w skrzynce przy bezpiecznikach, znow
    pracuja i po chwili znow grzebia, w koncu robia cos takiego ze wysypuja
    piasek z bezpiecznika i wsadzaja cos do srodka. Czyli 'drutuja' bezpiecznik czy
    jakos tak sie to nazywa... A jesli normalnie bezpiecznik ma powiedzmy 16A to po
    takiej operacji bezpiecznik ma 60 czy 100A. To chyba tak jak przy jakiejs
    wielkiej maszynie - prasie czy czyms w tym typie. Wlaczana maszyna powoduje
    kolejne zwarcie, a w tym czasie robotnicy wierca w czyms co jest uziemione,
    framuga, listwy trzymajace ekran (sa stalowe i przykrecone do rur ktore sa
    uziemione).
    Uzywana przez robotnikow wiertarka ma przebicie co powoduje ze na tym
    uziemieniu pojawia sie napiecie, czyli mamy 230 V na przewodzie 1 i 230V na
    przewodzie 0.

    Dla mnie winna jest ta firma, a ze baba nie chce podac jej nazwy i adresu
    to ona chroniac sprawcow odpowiada za szkode!

    Zreszta sprawdzilem jedna rzecz, pozyczylem miernik elektryczny i probowke.
    Sprawdzilem w gniazdku probowka w ktorym otworze jest prad i w ten otwor
    wsadzilem jeden kabel miernika, drugi przytknalem do sruby ktora przykrecony
    jest ekran zaslaniajacy rury w lazience i wykazalo mi 234V pradu zmiennego.
    Podobnie zrobilem dotykajac drugi przewod miernika do framugi - tak samo.
    Poszedlem do pokoju i podobna operacje wykonalem w gniazdku gdzie podlaczony byl
    komputer, z tym ze drugi kabel dotknalem do grzejnika - tam tez bylo napiecie
    234V

    I co ty na to?

    Krzysztof