  • Data: 2021-04-20 12:13:11
    Temat: Re: Zapytala o róznice miedzy 'nigger' a 'nigga' [Sędzia USA/Kolorado]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Ma o tyle, że rasizm musi być chyba umyślny?
    > [...]

    A mówimy o odpowiedzialności karnej lub cywilnej czy o "dalszej przydatności
    do pełnienia funkcji sędziowskiej"?
    Bo standardy w każdym z tych kontekstów są (i powinny być) różne a
    "skrót myślowy" rasizm ma różne przełożenie na "konsekwencje".

    To jak dla mnie jak różnica między odpowiedzialnością karną policjanta a
    dalszym pełnieniem służby w policji. W sprawie karnej nierozstrzygnietę
    wątpliwości rozstrzyga się na korzyść oskarżonego w kwestii "dania
    naładowanej broni do ręki" *bardzo niekoniecznie*.

    --
    A. Filip