  • Data: 2010-11-28 21:47:39
    Temat: Re: Wypadek w szkole. Zadośćuczynienie.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Damian" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:icui65$ofi$1@mx1.internetia.pl...
    > Wychowawca przyznał w prywatenej rozmowie, że jednak go nie było na
    > miejscu wypadku. Twierdzi, że odpowiedzialny był wtedy inny pedagog
    > pełniący dyżur na przerwie. Godz. wypadku w protokole 8.50 . Pierwsza
    > lekcja zaczyna się się o 8.00. Więc nie wiem jak to zakwalifikować
    > przerwa/lekcja? Dzieci w zeznaniach: jedne, że przed dzwonkiem drugie po
    > dzwonku. Jest się do czego przyczepić?
    >
    > Wrócę jeszcze to tego bo nikt nie potwierdza ani zaprzecza:
    > Znalazłem w internecie coś takiego z 2008 r.:
    > Prawo stanowi, iż osobie poniżej 13 roku życia odszkodowanie należy się
> [...]

    Jakie znaczenie ma dochodzenie, czy to było przed dzwonkiem, czy po
    dzwonku? Jak pisałem, i jak sam znalazłeś w sieci, tak, czy siak cywilnie
    odpowiada szkoła. Szkoła może sobie ewentualnie na własny użytek ustalać,
    czy to było przed, czy po dzwonku. Na styku będzie trudno ustalić, kto
    odpowiadał. Nauczyciel dyżurujący na korytarzu musiał przejść do swojej
    sali, bo po dzwonku nadzoruje tam uczniów. Pozostaje zawsze ułamek czasu
    gdy nie jest w stanie być w dwóch miejscach na raz.