  • Data: 2010-02-02 12:09:54
    Temat: Re: Wspólnota mieszkaniowa
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02-02-2010 12:45, Sauventreen pisze:
    > Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi, która wyjaśniałaby istniejące
    > wątpliwości. Otóż moja mama jest członkiem wspolnoty mieszkaniowej. Do
    > końca zeszłego roku opłaty za czynsz i fundusz remontowy wnoszone były
    > na konto wspólnoty. W tym roku, po otrzymaniu książeczek czynszowych
    > okazało się, że od tego roku opłaty winny być wnoszone na konto firmy
    > zarządzającej - administratora nieruchomości. Część dręczy pytanie, czy
    > w świetle prawa taka zmiana beneficjenta jest dopuszczalna. Dodam, że
    > nic nie wiadomo o jakiejkolwiek uchwale wspólnoty, która taką zmianę
> [...]

    Niech członkowie wspólnoty pogadają z administratorem, bo trochę chce
    was zrobić w konia. Zapewne chodzi o odsetki np. z kasy leżącej na
    funduszu remontowym. Jak pieniądze wpływają na konto administratora, to
    odsetki dostaje on. Piłka jest krótka: albo administrator zbiera kasę
    przez konto wspólnoty albo szuka sobie innego zajęcia. Podstawa prawna:
    to nie administrator z własnej kieszeni płaci za koszty utrzymania
    wspólnoty, tylko wspólnota i jej członkowie. Więc świadczenie spełniane
    na rzecz administratora jest tzw. świadczeniem nienależnym (bez podstawy
    prawnej).

    --
    .B:artek.