  • Data: 2022-05-11 16:26:57
    Temat: Re: Woda z basenu - podlewanie trawnika
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.05.2022 o 15:23, Akarm pisze:

    > W Warszawie woda z basenów miejskich nie jest spuszczana do kanalizacji,
    > tylko służy do podlewania i polewania ulic.
    > Jak widać, da się.

    Wszystko się da, tylko pytanie, czy należy. Odprowadzanie wody
    deszczowej, czy z ulic opadowej do kanalizacji ściekowej powoduje jakieś
    tam perturbacje na oczyszczalni ścieków. Niespecjalnie się na tym znam,
    ale zdaje się, że obumierają od tego jakieś bakterie, czy inne
    drobnoustroje, które czyszczą te ścieki.

    U nas jeden z miejskich basenów był zaprojektowany w ten sposób, że
    zasilała go woda z rzeki, a potem wodę zrzucano z powrotem do rzeki. Na
    dolocie była taka studzienka osłonięta "kibelkiem", gdzie wrzucano coś
    tram, by wodę z rzeki uzdatnić. Potem ktoś uznał, że to złe. Instalację
    pobierania wody z rzeki zamknięto, natomiast doprowadzono wodę z
    wodociągów.

    W pobliskiej rzece raz na czas dochodziło do "pomoru" ryb. Po prostu
    nagle pływały do góry brzuchem. Dopiero po kilku latach skojarzono, że
    ryby zdychają, jak oni wodę z basenu do rzeki zrzucają. Okazało się, że
    w wodzie był chlor, a ten rybkom nie służył.

    Obecnie wodę zrzucają, ale ryb nie zabijają. Nie wiem, czy mniej chloru
    dodają, czy też coś innego wymyślili.

    --
    Robert Tomasik